Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сюй Фейфей
dc.date.accessioned 2018-04-26T09:53:17Z
dc.date.available 2018-04-26T09:53:17Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Сюй Фейфей. Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки / Сюй Фейфей // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 146-150. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18751
dc.description.abstract Стаття присвячена висвітленню питання щодо особливостей формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки. Автором статті розглянуто проблему виконавської уваги, виявлено її функціональний зв’язок із контролем виконавських дій, висвітлено особливості її формування в контексті вивчення дисциплін інструментально-виконавського циклу. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the viewing of the question concerning the characteristics of the forming of performing attention of a future music teacher on different branches of instrumentalperforming cycle in higher musical-pedagogical schools. The author of the article views the problem of the performing attention, discovers its functional connection to the control of performing actions. As the characteristics of its forming in the educational process in the context of kinds of the activity that take place in the piano preparation of the future music teacher are covered. To be exact: solo performance, private work on musical pieces, reading from the paper, accompanying, transposition, assembly playing etc. As the result of the conducted analysis of the science-pedagogical literature on the chosen problem, the author concludes that the performing attention of the future music teacher plays an extraordinary role on all the stages of his work: beginning from the acquaintance with the musical piece, in the process of its learning and working off (while solving such tasks as the sound of the instrument, phrasing, dynamical introduction, technical working off) and ending with its concert public performance. ua
dc.description.abstract Статья посвящена рассмотрению вопроса об особенностях формирования исполнительского внимания будущего учителя музыки в процессе фортепианной подготовки. Автором статьи рассмотрена проблема исполнительского внимания, выявлена его функциональная связь с контролем исполнительных действий, освещены особенности ее формирования в контексте изучения различных дисциплин инструментально-исполнительского цикла. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject виконавська увага ua
dc.subject учитель музики ua
dc.subject фортепіанна підготовка ua
dc.subject a performing attention ua
dc.subject a future music teacher ua
dc.subject a piano preparation ua
dc.subject исполнительское внимание ua
dc.subject учитель музыки ua
dc.subject фортепианная подготовка ua
dc.subject.classification 378.011.3 – 051:78]:159.952 ua
dc.title Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу