“Елементарна математика” є однією з найбільших за кількістю годин навчальних дисциплін у
підготовці вчителя математики у ВНЗ України. У статті висвітлено стан викладання навчальної
дисципліни у майбутніх учителів математики протягом історичних періодів становлення курсу.
Звертається увага, що особливістю першого періоду була наявність лабораторних робіт з
навчальної дисципліни, другого періоду – заміна елементарної математики на “Практикум з
розв’язування математичних задач”. третього – можливість кожного університету скласти свою
робочу програму з елементарної математики із дотриманням загальних вимог. Наведені конкретні
приклади розподілу годин на різні види навчальної діяльності з навчальної дисципліни в НПУ імені
М. П. Драгоманова. Проаналізовано робочі програми з елементарної математики в педагогічних і
непедагогічних вищих навчальних закладах, на основі чого зроблено висновок, що у різних
університетах України відсотковий розподіл годин з навчального курсу відрізняється несуттєво і
коливається в межах 5% .
“Элементарная математика” является одной из крупнейших по количеству часов учебных
дисциплин в подготовке учителя математики в вузах Украины. В статье освещены состояние
преподавания учебной дисциплины в будущих учителей математики в течение исторических
периодов становления курса. Обращается внимание, что особенностью первого периода было
наличие лабораторных работ по дисциплине, второго периода – замена элементарной математики
на “Практикум по решению математических задач”. третьего – возможность каждого
университета составить свою рабочую программу по элементарной математике с соблюдением
общих требований. Приведены конкретные примеры распределения часов на различные виды учебной
деятельности по учебной дисциплине в НПУ имени М. П. Драгоманова. Проанализированы рабочие
программы по элементарной математике в педагогических и непедагогичных высших учебных
заведениях, на основе чего сделан вывод, что в разных университетах Украины процентное
распределение часов по учебному курсу отличается несущественно и колеблется в пределах 5%.
“Basic Mathematics” is the course with the largest number of hours in training teachers of
mathematics in high school in Ukraine. The article highlights the status intending teachers of mathematics
training within historical periods of the course formation. The attention is drawn to the fact that the peculiar
feature of the first period was the presence of laboratory work in the discipline, the peculiar feature of the
second period was the replacement of elementary mathematics to practical work in “Mathematical problems
solving”, the peculiar feature of the third was the ability of each university to make its own curriculum in
elementary mathematics in accordance with the general requirements. These specific examples of the
distribution of hours in various educational activities within the discipline in M. Dragomanov National
Pedagogical University are given in the article. The analysis of the work programs in elementary
mathematics training in pedagogical and classical universities was carried out. It enabled us make the
conclusion that the percentage distribution of hours of course slightly different and ranges from 5% in
different universities in Ukraine.