Стаття присвячена висвітленню результатів емпіричного дослідження особливостей структурних компонентів перцептивно-аналітичного аспекту культури професійного спілкування державних службовців. На основі кількісного та якісного аналізу отриманих результатів автор доходить висновків, що психологічна готовність як структурний компонент перцептивно-аналітичного аспекту культури професійного спілкування державних службовців характеризується зниженням показників орієнтації державних службовців на адекватне сприймання і розуміння партнера; стабільністю показників середнього рівня орієнтації державних службовців на прийняття партнера впродовж усієї професійної діяльності. Психологічна підготовленість як структурний компонент перцептивно-аналітичного аспекту культури професійного спілкування державних службовців характеризується зниженням показників точності сприймання і розуміння емоційних та інтелектуально-вольових станів, а також стосунків співрозмовників на основі невербальних засобів спілкування; зростанням показників точності сприймання та розуміння міміки співрозмовника, а також встановлення зв’язку між вербальною та невербальною поведінкою (мімікою) людини; сталістю показників розуміння станів людини через встановлення зв`язків між психологічним змістом різних елементів її невербальної поведінки, регулювання стосунків між людьми в емоційно-негативну сторону та в емоційно-позитивну сторону через використання у спілкуванні форм невербальної поведінки. Акмеологічні інваріанти професіоналізму особистості у професійному спілкуванні як структурний компонент перцептивно-аналітичного аспекту культури професійного спілкування державних службовців характеризується зростанням показників ворожості та агресивності; зменшенням показників чуйності та доброзичливості; стабільністю показників цинізму впродовж усієї професійної діяльності державних службовців.
Статья посвящена результатам эмпирического исследования особенностей структурных компонентов перцептивно-аналитического аспекта культуры профессионального общения государственных служащих. На основе количественного и качественного анализа полученных результатов автор приходит к выводу, что психологическая готовность как структурный компонент перцептивно-аналитического аспекта культуры профессионального общения государственных служащих характеризуется снижением показателей ориентации государственных служащих на адекватное восприятие и понимание партнера; стабильностью показателей среднего уровня ориентации государственных служащих на принятие партнера на протяжении всей профессиональной деятельности. Психологическая подготовленность как структурный компонент перцептивно-аналитического аспекта культуры профессионального общения государственных служащих характеризуется снижением показателей точности восприятия и понимания эмоциональных и интеллектуально-волевых состояний, а также отношений собеседников на основе невербальных средств общения; ростом показателей точности восприятия и понимания мимики собеседника, а также установления связи между вербальным и невербальным поведением (мимикой) человека; стабильностью показателей понимания состояний человека путем установления связей между психологическим содержанием различных элементов его невербального поведения, регулирования отношений между людьми в эмоционально-отрицательную сторону и в эмоционально-положительную сторону через использование в общении форм невербального поведения. Акмеологические инварианты профессионализма личности в профессиональном общении как структурный компонент перцептивно-аналитического аспекта культуры профессионального общения государственных служащих характеризуется ростом показателей враждебности и агрессивности; уменьшением показателей отзывчивости и доброжелательности; стабильностью показателей цинизма в течение всей профессиональной деятельности государственных служащих.
The article highlights the empirical research results of the perceptual characteristics of structural components and analytical aspects of civil servant`s professional communicative culture. Based on quantitative and qualitative analysis of the results the author concludes that psychological readiness as a structural component of the perceptual-analytical aspect of civil servant`s professional communicative culture is characterized by decreased index of civil servant’s adequate perception and understanding partner; stable index of civil servant’s orientation to accept partner throughout their professional activity. Psychological preparedness as a structural component of the perceptual-analytical aspect of civil servant`s professional communicative culture is characterized by decreased index of exactness of the perception and understanding of the emotional and intellectual and volitional states as well as relationships between interlocuters based on nonverbal communication means; the increased index of exactness of perception and understanding of interlocutor’s facial expressions and understanding of the conntections between verbal and nonverbal behavior (facial expressions); stable index of understanding of states of a person by establishing links between psychological content of various elements of nonverbal behavior, regulation of relations between people in negative or positive emotional direction through the use of nonverbal behavior means. Acmeological invariants of the personal professionalism in professional communication as a structural component of perceptual-analytical aspect of civil servant’s professional communicative culture is characterized by growing index of hostility and aggression; decrease of sensitivity and goodwill; stable index of cynicism throughout the civil servant’s professional activity.