ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Чорна, І. М. | |
dc.contributor.author | Чорний, М. М. | |
dc.date.accessioned | 2018-04-12T08:12:53Z | |
dc.date.available | 2018-04-12T08:12:53Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Чорна, І. М. Методи соціальної роботи з девіантними підлітками з формування позитивного досвіду поведінкових норм / І. М. Чорна, М. М. Чорний // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 158-165. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18675 | |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано актуальність проблеми для різних наукових галузей та соціальних сфер, зокрема, соціології, соціальної роботи, соціальної педагогіки, психології, педагогіки, криміналістики та ін. Проведено аналіз сучасних наукових досліджень, присвячених вивченню методологічного підґрунтя у розробці методів, які доцільно застосовувати у соціальній роботі з підлітками з проявами девіантної поведінки. Систематизовано та проаналізовано основні фактори ризику формування девіантної поведінки. На основі різних авторських підходів сформульовано узагальнене визначення девіантної поведінки. Сформульовано визначення: "девіація", "девіантність", "девіант". Проаналізовано основні теоретичні підходи до проблеми девіантної поведінки. Засобами контент аналізу систематизовано авторську термінологію провідних психологів, які досліджували дану тему. Розкрито зміст та класифікацію основних типів девіантної поведінки підлітків. На основі ґрунтовного аналізу теоретичного підґрунтя та практичних результатів роботи психологів та соціальних працівників, систематизовано і класифіковано основні методи соціальної роботи з підлітками з девіантною поведінкою для формування позитивного досвіду діяльності та поведінки. Розкрито умови та принципи забезпечення ефективності організації психолого-педагогічної системи роботи з попередження відхилень у поведінці важковиховуваних підлітків. Класифіковано методи індивідуальної роботи, які використовуються соціальним педагогом і практичним психологом з профілактичною метою. Визначено напрямки подальших досліджень проблеми профілактики та корекції девіантної поведінки. | ua |
dc.description.abstract | В статье обоснована актуальность проблемы для различных научных отраслей и социальных сфер, в частности, социологии, социальной работы, социальной педагогики, психологии, педагогики, криминалистики и тд. Проведен анализ современных научных исследований, посвященный изучению методологической основы в разработке методов, которые целесообразно применять в социальной работе с подростками с проявлениями девиантного поведения. Систематизированы и проанализированы основные факторы риска формирования девиантного поведения. На основе различных авторских подходов сформулировано обобщенное определение девиантного поведения. Сформулированы определения: "девиация", "девиантность", "девиант". Проанализированы основные теоретические подходы к проблеме девиантного поведения. Средствами контент анализа систематизировано авторскую терминологию ведущих психологов, исследовавших данную тему. Раскрыто содержание и классификация основных типов девиантного поведения подростков. На основе тщательного анализа теоретической основы и практических результатов работы психологов и социальных работников, систематизированы и классифицированы основные методы социальной работы с подростками с девиантным поведением для формирования положительного опыта деятельности и поведения. Раскрыты условия и принципы обеспечения эффективности организации психолого-педагогической системы работы по предупреждению отклонений в поведении трудновоспитуемых подростков. Классифицированы методы индивидуальной работы, которые используются социальным педагогом и психологом с профилактической целью. Определены направления дальнейших исследований проблемы профилактики и коррекции девиантного поведения. | ua |
dc.description.abstract | The urgency of the problem for various scientific branches and social spheres, in particular, sociology, social work, social pedagogy, psychology, pedagogy, criminology, etc. is substantiated in the article. The analysis of modern scientific researches devoted to the study of the methodological basis in the development of methods that are expedient for applying In social work with adolescents with manifestations of deviant behavior. Systematized and analyzed the main risk factors for the formation of deviant behavior. Based on various author's approaches, a general definition of deviant behavior is formulated. Definitions are formulated: "deviation", "deviance", "deviant". The main theoretical approaches to the problem of deviant behavior are analyzed. With the content analysis content, the author's terminology of the leading psychologists who studied this topic is systematized. The content and classification of the main types of deviant behavior of adolescents is disclosed. Based on a careful analysis of the theoretical basis and practical results of the work of psychologists and social workers, the main methods of social work with adolescents with deviant behavior are systematized and classified to form a positive experience of activity and behavior. The conditions and principles of ensuring the effectiveness of the organization of the psychological and pedagogical system of work to prevent deviations in the behavior of hard-to-educate adolescents are disclosed. Classified methods of individual work, which are used by a social teacher and a psychologist with a preventive purpose. The directions of further studies of the problem of prevention and correction of deviant behavior have been determined. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | девіант | ua |
dc.subject | девіантний | ua |
dc.subject | деліквентний | ua |
dc.subject | адиктивний | ua |
dc.subject | відхилення | ua |
dc.subject | норма | ua |
dc.subject | профілактика | ua |
dc.subject | корекція | ua |
dc.subject | девиант | ua |
dc.subject | девиантный | ua |
dc.subject | деликвентный | ua |
dc.subject | аддиктивный | ua |
dc.subject | отклонения | ua |
dc.subject | профилактика | ua |
dc.subject | коррекция | ua |
dc.subject | deviant | ua |
dc.subject | delinquent | ua |
dc.subject | addictive | ua |
dc.subject | deviations | ua |
dc.subject | norm | ua |
dc.subject | prevention | ua |
dc.subject | correction | ua |
dc.subject.classification | 159.99 | ua |
dc.title | Методи соціальної роботи з девіантними підлітками з формування позитивного досвіду поведінкових норм | ua |
dc.type | Article | ua |