У статті розглядається проблема морального розвитку підростаючого покоління, яка завжди була в центрі уваги науки і суспільства, проте у наш час вона набуває особливої актуальності. Зокрема, висвітлено проблему морального розвитку молоді професійно-технічних навчальних закладів. Автор пропонує визначення поняття "моральний розвиток", як процес активізації свідомості і самосвідомості через залучення особистості до системи цінностей, формування здатності людини керуватися голосом совісті, жити на засадах доброчесності, підпорядковувати вчинки вищим суспільним нормам і принципам людського співіснування. На основі теоретичного аналізу наукової літератури та результатів емпіричного дослідження автор виокремлює психологічні умови, сприятливі для морального розвитку учнів професійно-технічних навчальних закладів. У статті представлені результати емпіричного дослідження особливостей впливу психологічних умов на моральний розвиток учнів професійно-технічних навчальних закладів. Подано модель психолого-педагогічних заходів підвищення психологічних умов морального розвитку учнів професійно-технічних навчальних закладів.
В статье рассматривается проблема нравственного развития подрастающего поколения, которая всегда была в центре внимания науки и общества, однако в наше время она приобретает особую актуальность. В частности, освещена проблема нравственного развития молодежи профессионально-технических учебных заведений. Автор предлагает определение понятия "нравственное развитие", как процесс активизации сознания и самосознания через привлечение личности к системе ценностей, формирование способности человека руководствоваться голосом совести, жить на началах добра, подчинять поступки высшим общественным нормам и принципам человеческого сосуществования. На основе теоретического анализа научной литературы и результатов эмпирического исследования автор выделяет психологические условия, благоприятные для нравственного развития учащихся профессионально-технических учебных заведений. В статье представлены результаты эмпирического исследования особенностей влияния психологических условий на нравственное развитие учащихся профессионально-технических учебных заведений. Подано модель психолого-педагогических мероприятий по повышению психологических условий нравственного развития учащихся профессионально-технических учебных заведений.
The article deals with the problem of moral development of younger generation, which has always been in the spotlight of science and society, but nowadays it becomes significant. In particular, the problem of moral development of youth at vocational schools is considered here. The author suggests a definition of "moral development" as a process of revitalization of consciousness and self-consciousness by engaging personality to the system of values, formation of the human ability to be guided by the voice of conscience, to live on the principles of integrity, to subordinate one`s behavior to higher social norms and principles of human coexistence. Based on theoretical analysis of scientific literature and the results of empirical research the author distinguishes psychological conditions conducive to moral development of vocational schools’ students. The article presents the results of empirical research of psychological conditions effect on moral development of students of vocational schools. The author suggests a model of psychological and educational measures to improve the psychological conditions of moral development of vocational schools’ students.