Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Динамика самооценки детей в условиях перехода из четвертого в пятый класс

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марченко, Е. Е.
dc.date.accessioned 2018-04-11T11:39:49Z
dc.date.available 2018-04-11T11:39:49Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Марченко, Е. Е. Динамика самооценки детей в условиях перехода из четвертого в пятый класс / Е. Е. Марченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 128-135. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18666
dc.description.abstract Статья посвящена проблеме изучения самооценки как центрального образования в структуре самосознания личности. Самооценка рассматривается в единстве когнитивного, аффективного и регулятивного компонентов. Проанализированы ограничения количественного подхода к изучению самооценки и дано обоснование качественных показателей. Предложена система качественных показателей самооценки, иллюстрированная конкретными примерами. Представлены результаты исследования самооценки детей в период перехода из четвертого в пятый класс. Описаны тенденции изменения временной дифференцированности, дифференцированности по конкретным качествам и эмансипированности самооценки, происходящие после перехода детей в пятый класс. Установлено, что мальчики в четвертом классе характеризуются меньшей дифференцированностью самооценки по конкретным качествам, а в пятом классе и временной дифференцированностью самооценки. Для девочек характерно большее благополучие в становлении самооценок при переходе из четвертого в пятый класс. Материалы статьи позволяют специалистам усовершенствовать методику диагностики самооценки учащихся на границе младшего школьного и младшего подросткового возрастов. ua
dc.description.abstract Стаття присвячена проблемі вивчення самооцінки як центрального компонента в структурі самосвідомості особистості. Самооцінка розглядається в єдності когнітивного, афективного і регулятивного компонентів. Проаналізовано обмеження кількісного підходу до вивчення самооцінки і дано обгрунтування якісних показників. Запропонована система якісних показників самооцінки з конкретними прикладами. Представлені результати дослідження самооцінки дітей в період переходу з четвертого в п'ятий клас. Описанi тенденції зміни часової диференціації, диференціації за конкретними якостями і емансипації самооцінки, що відбуваються після переходу дітей у п'ятий клас. Встановлено, що хлопчики в четвертому класі характеризуються меншою диференційованістю самооцінки по конкретним якостям, а в п'ятому класі і часовою диференційованістю самооцінки. Для дівчаток характерно більш благополучне становлення самооцінки при переході з четвертого до п'ятого класу. Матеріали статті дозволяють фахівцям удосконалити методику діагностики самооцінки дітей на межі молодшого шкільного та молодшого підліткового віку. ua
dc.description.abstract The article deals with the analysis of self-esteem as a central component in the structure of the self-concept of personality. Self-esteem is considered as the unity of cognitive, affective and regulative components. The limitations of quantitative approach to self-esteem are revealed. The explanation of the application of qualitative indications in self-esteem description is presented. The system of quality indicators of self-esteem is proposed in unity with illustration by concrete examples. The article deals with the empirical research on the dynamics of a pupil's self-esteem during pupil’s moving up from the form 4 to the form 5. Tendencies of the change in temporal differentiation, specific qualities' differentiation and emancipation of self-esteem occurring after the pupils' transition to the form 5 are described. It is proved that boy-pupils demonstrate lower levels of cognitive differentiation (before transition) and temporal differentiation (before and after transition to the form 5). Girls are characterized by grater well-being in self-esteem development. The materials of the article enable professionals to improve methods of diagnostic of self-assessment of students on the border of primary school and junior teens. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject самооценка ua
dc.subject переход в пятый класс ua
dc.subject динамика ua
dc.subject самооцінка ua
dc.subject перехід в п'ятий клас ua
dc.subject динаміка ua
dc.subject self-esteem ua
dc.subject transition to the form 5 ua
dc.subject dynamics ua
dc.subject.classification 159.922 ua
dc.title Динамика самооценки детей в условиях перехода из четвертого в пятый класс ua
dc.title.alternative Динаміка самооцінки дітей в умовах перехіду з четвертого в п'ятий клас ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу