Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Самопідготовка майбутніх учителів музики у контексті інноваційних методологічних підходів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чжу Пен
dc.date.accessioned 2018-04-10T07:29:23Z
dc.date.available 2018-04-10T07:29:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Чжу Пен. Самопідготовка майбутніх учителів музики у контексті інноваційних методологічних підходів / Чжу Пен // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 136-141. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18635
dc.description.abstract У статті знайшли висвітлення питання самостійної навчальної діяльності майбутніх педагогів-музикантів як вагомої складової фахової підготовки. Автором окреслено методологічні орієнтири музично-виконавської самопідготовки, що полягають у визначенні ролі мистецько-персоналізованого, технологічного та аксіологічного підходів у формуванні інтегральних фахових компетентностей на основі вивчення спеціальних предметів. ua
dc.description.abstract This article explores the question of self-training of future teachers musicians. The task of the article: the definition of self-methodological foundations of future music teachers, development of theoretical and practical principles of independent work. Work of students is the basis of self-independent. It is an essential component of the educational process and involves the integration of different types of individual and collective training activities. Independence is a quality integrated personality. This quality allows to work through their own reflection. Key indicators of student preparedness to self is the ability to plan their activities, see ways to achieve this goal; briefly demonstrate new material; perform various types of information processing (theses, abstracts, citations). Self-training of future music teachersis a kind of educational and professional activities. Self-directed to self-mastery of professional competence under the supervision of a teacher. The content of student self-determined professional disciplines curricula, teaching materials, tasks and directions of the instructor. This work includes a number of stages: learning new material, consolidation, replication and application in practice. An important part of the future teacher independent musician integrative content is music and performing self because includes vocal training, primary and secondary instruments, choral conducting, choral and orchestral class. The author defines methodological fundamentals of music performance self-training. Artpersonalized approach reveals the essential features of artistic and educational reality and art. The technological approach reflects the ability to use information technology in educational independent work. Axiological approach involves activation of internal stimuli general and professional self-development of future specialist. ua
dc.description.abstract В статье нашли освещение вопросы самостоятельной учебной деятельности будущих педагогов-музыкантов как важной составной специальной подготовки. Автором определены методологические ориентиры музыкально-исполнительской самоподготовки, которые заключаются в определении роли художественно-персонализированного, технологического и аксиологического подходов в формировании интегративных компетентностей на основе изучения специальных предметов. Подтверждено значение самоподготовки студентов в формировании умений систематизации, закрепления, расширения и углубления знаний, а также в мотивации специальных действий. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject самостійна робота ua
dc.subject музично-виконавська самопідготовка ua
dc.subject фахова компетнтність ua
dc.subject мистецько-персоналізований ua
dc.subject мистецько-персоналізований ua
dc.subject технологічний та аксіологічний підходи ua
dc.subject independent work ua
dc.subject musical and performing self ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject artpersonal ua
dc.subject technological and axiological approaches ua
dc.subject самостоятельная работа ua
dc.subject музыкально-исполнительская подготовка ua
dc.subject специальная компетентность ua
dc.subject художественно-персонализированный ua
dc.subject технологический и аксиологический подходы ua
dc.subject.classification 378.011.3-051:78 ua
dc.title Самопідготовка майбутніх учителів музики у контексті інноваційних методологічних підходів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу