У статті здійснюється спроба теоретико-методологічного аналізу щодо інтегративного підходу в дослідженні професійної зрілості. Виділено види діяльності, що визначають рівень якості розвитку особистості як суб'єкта психолого-педагогічного освітнього процесу, а саме: спеціально організована психолого-педагогічна й дослідницька діяльність, усі види практик студентів, що опановують інтегративний зміст соціономічного напряму освіти, управлінська діяльність викладачів. Зроблено висновок щодо методологічного підґрунтя базового визначення у понятті "професійна зрілість", яким є інтеграція. Визначено, що методологічною основою інтеграції освіти є філософська ідея цілісності людини, необхідності реалізації інтегративного підходу до вивчення дійсності. Розглянуто інтеграцію як системотворче поняття в розробці концепції становлення професійної зрілості; як методологічне підґрунтя цілісного особистісного, академічного і соціально-психологічного розвитку студента в процесі професійної підготовки.
В статье осуществляется попытка теоретико-методологического анализа интегративного подхода в исследовании профессиональной зрелости. Выделены виды деятельности, определяющие уровень качества развития личности как субъекта психолого-педагогического образовательного процесса, а именно: специально организованная психолого-педагогическая и исследовательская деятельность, все виды практик студентов, осваивающих интегративное содержание социономического направления образования, управленческая деятельность преподавателей. Сделан вывод о методологической основе базового определения в понятии "профессиональная зрелость", которым является интеграция. Определено, что методологической основой интеграции образования является философская идея целостности человека, необходимости реализации интегративного подхода к изучению действительности. Рассмотрены положения об интеграции: как системообразующем понятии в разработке концепции становления профессиональной зрелости; как методологическом основании целостного личностного, академического и социально-психологического развития студента в процессе профессиональной подготовки.
The article attempted theoretical and methodological analysis of the integrative approach to the study of professional maturity. Highlighted activities that determine the quality level of the individual as a subject of psychological-pedagogical educational process: specially organized psychological, educational and research activities, all kinds of practices students master the content of integrative direction of education, management activities of teachers. The conclusion regarding the methodological basis underlying the definition of the concept of professional maturity which is integration. Determined that the methodological basis of integration of education is a philosophical idea of human integrity, the need to implement integrative approach to the study of reality. We consider integration as system-concepts in developing the concept of becoming professional maturity; as a methodological basis personal, academic, social and psychological development of students in the training.