У статті розглядаються теоретичні основи понять "здібності", "творчі здібності", "професійні вміння" "професійно-творчі вміння" як компоненти професійної культури фахівця. Представлено різні точки зору дослідників на зміст цих категорій. Висвітлено особливості професійно-творчих умінь майбутніх педагогів як ядра фахової компетентності вчителя, прояву його професійно-творчої самореалізації, які пов’язані з розвитком творчого потенціалу особистості, її професійної культури, є засобом реалізації творчих здібностей і умовою їх подальшого розвитку. Зокрема, деталізовано структуру професійно-творчих умінь вчителя.
В статье рассматриваются теоретические основы понятий "способности", "творческие способности", "профессиональные умения", "профессионально-творческие умения" как компоненты профессиональной культуры специалиста. Раскрыто разные точки зрения исследователей на содержание этих категорий. Проанализированы особенности профессионально-творческих умений будущих педагогов как ядра профессиональной компетентности учителя, выявление его профессионально-творческой самореализации, которые взаимосвязаны с развитием творческого потенциала личности, ее профессиональной культуры. Представлена структура профессионально-творческих умений учителя.
Theoretical bases of concepts "capabilities", "creative capabilities", "professional abilities", "professionally-creative abilities" as components of professional culture of specialist are examined in the article. There were presented different points of view of researchers on maintenance of these categories. The features of professionally-creative abilities of future teachers as the core of professional competence of teachers, display of its professionally-creative self-realization, that is related to development of creative potential of personality, its professional culture, is the means of realization of creative capabilities and condition of their further development. In particular, there is detailed structure of professional and creative skills of teachers.