У статті проаналізована проблема психологічного забезпечення формування мотивації навчальної діяльності молодших школярів, які виховуються у закладах інтернатного типу. Вирішення завдань ефективного розвитку мотиваційної сфери особистості, зокрема мотивації учіння, вимагає активного дослідження теоретичних засад особливостей формування навчально-пізнавальної мотивації молодших школярів. Формування у школярів дієвих навчально-пізнавальних мотивів учіння та позитивного ставлення до навчальної діяльності потребує розробки та апробації ефективних методів управління мотиваційною сферою учнів. У ході наукового пошуку було визначено теоретичні принципи й методологічні підвалини цієї проблеми. У практичному плані були досліджені психолого-педагогічні умови формування мотивації учіння молодших школярів, які є основою для побудови системи психокорекційної роботи щодо її розвитку. Викладений у статті матеріал дозволяє побачити на основі яких теоретичних засад у процесі психокорекції формуються нові рівні та елементи мотивації учіння особистості, яка розвивається. Цей аналіз також висвітлює психолого- педагогічні умови виникнення пізнавальної активності учнів та особливості її формування у вихованців загальноосвітніх інтернатних закладів. Таким чином, у процесі дослідження були визначені методологічні основи цієї проблеми, розкритий зміст мотивів їх типи і характеристики. У практичному плані досліджені психолого-педагогічні умови розвитку структури мотивації учіння молодших школярів, що дозволяє створити наукову основу для побудови системи психокорекційної роботи по розвитку і формуванню учбової мотивації вихованців закладів інтернатного типу.
В статье проанализирована проблема психологического обеспечения формирования мотивации учения младших школьников, воспитывающихся в учреждениях интернатного типа. Решение задач эффективного развития мотивационной сферы личности, а именно, учебно-познавательных мотивов, требует активного исследования теоретических принципов и психолого-педагогических условий становления учебной мотивации младших школьников, что позволяет создать научную основу для построения системы психокоррекционной работы. Формирование учебно-познавательных мотивов и позитивного отношения к учению младших школьников требует разработки и апробации эффективных методов управления мотивационной сферой личности. В ходе научного анализа были определены теоретические принципы и методологические основы изучения данной проблемы. В практическом плане исследованы психолого-педагогические условия становления учебной мотивации младших школьников, что позволяет создать научную основу для построения системы психокоррекционной работы по развитию и формированию учебной мотивации воспитанников заведений интернатного типа. Изложенный в статье материал позволяет увидеть на основе каких теоретических принципов в процессе психокоррекции формируются новые уровни и элементы мотивации учебной деятельности. В процессе исследования были определены методологические основы этой проблемы, раскрыто содержание мотивов их типы и характеристики. В практическом плане был определен психодиагностический инструментарий психологических исследований, что послужило основой для развития учебной мотивации младших школьников.
In the article there is analyzed the problem of forming motivation of the educational activity of primary school pupils brought up in the institutions of the boarding school type. In the process of the analysis there have been defined the theoretical principles and methodological bases of learning the given problem. In the practical aspect there have been investigated the conditions of forming the educational motivation of primary school pupils, this fact lets to make the scientific basis to build the system of psychocorrectonal work concerning the development and formation of the educational motivation of the pupils of the comprehensive boarding schools. The article deals with the problem of development of junior pupil’s motivational sphere. The given information allows us to investigate the genesis, the process of motivational formation from it’s primary forms to the most complicated and mature one’s. This analysis lets us see the basis and functional purpose of new aspects, regulation levels, structural elements of developing personality’s learning motivation. The mechanism of development and functional possibilities of junior pupil’s learning motivational development, temporal sphere and the peculiarities of the most complicated motivational forms and it’s origin are singled out in the given article. In fact, the solution of the problem conceiving the junior pupils motivational formation allow us to create a scientific basis for elicitation of the most effective forms of developing influence on motivational sphere of junior pupil’s personality. In the practical aspect there have been investigated the conditions of forming the educational motivation of primary school pupils, this fact lets to make the scientific basis to build the system of psychocorrectonal work concerning the development and formation of the educational motivation.