У статті висвітлюється проблема індивідуальності у психологічній науці. Приділено увагу науковим підходам щодо розуміння феномену індивідуальності, його структурної наповненості. Здійснено теоретичне вивчення проблеми індивідуальності у молодшому шкільному віці. На основі отриманих емпіричних даних дослідження особливостей прояву індивідуальних відмінностей молодших школярів робиться висновок про те, що для більшості дітей даного вікового періоду, зокрема учнів – першокласників, властиві неоптимальні середній та низький рівні стабільності індивідуальних відмінностей, які значущою мірою визначаються нестабільністю виявів здібностей та інтересів, а також сфери самосвідомості, емоційно-вольової та інтелектуальної сфери.
В статье освещена проблема индивидуальности в психологической науке. Уделено внимание научным подходам к пониманию феномена индивидуальности, его структурной наполненности. Осуществлено теоретическое изучение проблемы индивидуальности в младшем школьном возрасте. На основании полученных экспериментальных данных исследования особенностей проявления индивидуальных отличий младших школьников делается вывод о том, что для большинства детей этого возрастного периода, а именно учеников первых классов, свойственны неоптимальные средний и низкий уровни стабильности индивидуальных отличий, которые значительной степенью определяются нестабильностью проявлений способностей, интересов, сферы самосознания, эмоционально-волевой и интеллектуальной сфер.
The article deals with the issue of individuality in psychological science. The emphasis is put on scientific approaches to understanding the phenomenon of individuality and its structured content. The theoretical study of the issue of primary pupils' individuality has been made. Basing on empirical data received during the study of the features of display of primary pupils' individual differences, it is concluded that the majority of children of this age, especially first grade pupils, are likely to have nonoptimal medium and low levels of individual differences stability, that are mostly caused by the instability of the display of aptitudes and interests, the self-consciousness, emotional, volitional, intellectual domains.