Монографія є комплексним міждисциплінарним дослідженням, в якому розкрито теоретико-методичні засади реалізації принципу єдності навчання і виховання у формуванні професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету.
Для науковців, викладачів, аспірантів, магістрів, студентів вищих навчальних закладів, педагогічних працівників, усіх, хто цікавиться проблемами виховання і навчання іноземних мов та розвитку особистості.
The monograph is a complex interdisciplinary study in which the theoretical and methodological means of implementing the principle of unity of education and upbringing in the forming professionally oriented foreign language learning environment in the conditions of the university are disclosed. The author tries to point to the role and meaning of the didactical principle of unity of education and upbringing and its orientation towards the development and upbringing of student’s personality.
For scientists, lecturers, postgraduates, masters, students of higher educational institutions, pedagogical workers, all who are interested in problems of education, upbringing and teaching foreign languages in professional field and personality development.