У статті розглянуті особливості діагностувальної роботи з визначення співацької підготовленості майбутніх учителів музики. Визначено структуру означеного феномена, що
складається з мотиваційно-спонукального, процесуально-когнітивного та творчо-виконавського компонентів, а також розроблено їх критерії та показники. Виокремлено інноваційний аспект співацької підготовленості майбутніх учителів музики до продуктивної роботи зі школярами, визначено його сутність та зміст.
The article describes the features of the definition diahnostuvalnoyi singers readiness of the future teachers of music. The structure appointed phenomenon consisting of motivational and incentive, procedural and cognitive and creative and performing components and developed their criteria and indicators. Integrated complex of interconnected structural components above combines all the traditional areas of academic excellence singers preparation, as the first phase of readiness of the future teacher of music to practice on which is based the development of original, innovative, creative and improvisational abilities and made the formation of art teachers discipline
the new formation.Thesis there is determined an innovative aspect singers readiness of future music teachers for productive work with students, defined its essence and content.