Стаття розглядає питання методичних основ формування підготовленості майбутніх учителів музики до роботи з навчальними хоровими колективами.Процес формування підготовленості майбутніх учителів музики до роботи з навчальними вокально-хоровими колективами розкритий з позиції опанування інноваційними, інтерактивними,
проективними методами роботи, що дозволяє студентам вільно обирати та вирішувати проблему з урахуванням власних інтересів.
The article considers methodological foundations of training of future music teachers to work with academic choirs. Structure readiness of future teachers for working with teaching vocalchoir
incorporates: motivational-adaptive component that provides students a positive attitude to the conductor of choral activities as the basis for musical and educational work among students;
cognitive-evaluative component, comprising broad erudition future music teachers in vocal and choral art, formation evaluation, critical positions in the apprehension of musical works; actionvolitional component that provides the ability to guide artistic and creative activity singers, effective control of the creative process of interaction with the performers head choir; creativeregulatory component that helps detect activity and autonomy, performance will, readiness for selfrealization
in vocal and choral work.The formation of readiness of the future teachers to work with music education, vocal choirs open positions mastery of innovative, interactive, projective methods
of work, allowing students to freely choose and decide the issue on the basis of their own interests.