Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Ґендерна рівність як умова самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Логвиненко, Валентина Іванівна
dc.date.accessioned 2018-03-15T08:11:46Z
dc.date.available 2018-03-15T08:11:46Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Логвиненко, В. І. Ґендерна рівність як умова самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві : автореф. дис. ... канд. філос. наук. 09.00.03 / Валентина Іванівна Логвиненко ; [Наук. кер. С. В. Куцепал] ; М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. – 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18340
dc.description.abstract У дисертації розглядається проблема ґендерної рівності в сучасному суспільстві з урахуванням її місця та ролі в процесі самореалізації особистості. Автор визначає основні положення ґендерного дискурсу: описуються особливості становлення ґендерних досліджень в Україні; розглядається проблематика ґендерних досліджень; розкривається зміст понять «ґендер», «ідентичність», «ґендерна нерівність», «ґендерна рівність», «ґендерний паритет». Показано в історико-філософській ретроспективі особливості формування ідеї рівності статей в українському соціумі. У роботі досліджується поняття «самореалізація» та визначаються його основні характеристики. Обґрунтовується, яким чином ґендерна рівність розширює можливості самореалізації особистості. Автор показує значення ідентифікації для процесу особистісної самореалізації через зіставлення біполярної моделі ґендерної ідентичності та мультиполярної. Розкриваючи концепцію взаємозамінності ґендерних ролей, автор доводить взаємозв’язок ґендерної ідентичності та процесу самореалізації. У дисертації розглядається соціальний механізм взаємодії «ґендерна рівність – самореалізація особистості»: показано, як ґендерна рівність, через уключення її до сім’ї, освіти, держави як механізмів самореалізації, змінює характер стосунків у системі «особистість – суспільство». Пояснюється, як залежить самореалізація особистості від функціонування ґендерних стереотипів у зазначених соціальних інститутах. ua
dc.description.abstract В диссертации рассматривается проблема гендерного равенства в современном обществе с учетом ее места и роли в процессе самореализации личности. Автор определяет главные идеи гендерного дискурса: делается описание как англо-американской специфики гендерных исследований, так и особенностей их продвижения на постсоветском пространстве; смысл категории «гендер» раскрывается путем определения таких тематических аспектов: философско-культурологического, политико-правового, психолого-педагогического, социолого-экономического; формулируется определение понятий «идентичность», «гендерное неравенство», «гендерное равенство», «гендерный паритет». В философско-исторической ретроспективе анализируются особенности формирования идея равенства полов в украинском социуме: вопрос равенства полов – это следствие борьбы за равенство наций. В диссертации изучается вопрос самореализации личности: делается определение понятия «самореализация» и его характеристик, обозначается значение этих характеристик в процессе личностного самоопределения женщины и мужчины. Автор доказывает, что самореализация личности и гендерное равенство – это однопорядковые явления: целостная самореализация личности возможна лишь в том случае, если личность находится в гендерной среде. Гендерное равенство и самореализация соотносятся через бинарную оппозицию индивидуального и социального, а также категории культуры и свободы. Автор раскрывает значение идентификации для процесса личностной самореализации путем сопоставления биполярной и мультиполярной моделей гендерной идентичности. Автор, раскрывая концепцию взаимозаменяемости гендерных ролей, доказывает взаимосвязь гендерной идентичности с процессом самореализации. Социальный институт рассматривается как механизм взаимодействия гендерного равенства и самореализации личности. Показано, что семья, образование и государство как механизмы самореализации с помощью гендерного равенства меняют характер отношений в системе «личность – общество»: объясняется, как функционирование гендерных стереотипов в социальных институтах семьи, образования, государства влияет на самореализацию личности; доказано, что гипотеза о несовместимости профессиональных и семейных обязанностей сконструирована патриархальной системой общества; определено, что не пол человека, а уровень его образования влияет на процесс личностной самореализации; показано зависимость между созданием равных условий для самореализации мужчины и женщины и политико-правовой деятельностью государства. ua
dc.description.abstract In this dissertation research the problem of gender equality in a modern society is on a review, taking into account its place and role in the process of personality self-fulfillment. The author defines the main provisions of gender discussion as follows: the peculiarities of the formation of gender research in Ukraine are described; the issues of gender studies are considered; the content of the definitions «gender», «identity», «gender inequality», «gender equality», «gender parity» are revealed. The peculiarity of forming the idea of equality of gender identity in the Ukrainian society is explained through the historical and philosophical retrospectives. The concept of «self-fulfillment» and its main characteristics are investigated in this thesis. It is substantiated how gender equality expands the possibilities of self-fulfillment of the individual. The author provides the insight into the importance of identification for the process of personal self-fulfillment through the comparison of a bipolar gender identity model and a multipolar one. The author demonstrates the relationship between gender identity and the process of self-fulfillment in course of discussing the concept of interchangeability of gender roles. The social mechanism of interaction between «gender equality and self-realization» of the personality is considered in this thesis: gender equality is disclosed through its inclusion into the family, education, state, as mechanisms of self-realization, changing the nature of relations in the system «personality – society». The thesis explains on how personal self-realization depends on the functioning of gender stereotypes in the above-mentioned social institutions. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject самореалізація ua
dc.subject ґендер ua
dc.subject ґендерна рівність ua
dc.subject ґендерний паритет ua
dc.subject патріархальні стереотипи ua
dc.subject ідентифікація ua
dc.subject ґендерна роль ua
dc.subject самореалізація ua
dc.subject ґендер ua
dc.subject ґендерна рівність ua
dc.subject ґендерний паритет ua
dc.subject патріархальні стереотипи ua
dc.subject ідентифікація ua
dc.subject ґендерна роль ua
dc.subject гендер ua
dc.subject гендерное равенство ua
dc.subject гендерний паритет ua
dc.subject патриархальные стереотипи ua
dc.subject самореализация ua
dc.subject идентификация ua
dc.subject гендерная роль ua
dc.subject self-realization ua
dc.subject gender ua
dc.subject gender equality ua
dc.subject gender parity ua
dc.subject patriarchal stereotypes ua
dc.subject identity ua
dc.subject gender role ua
dc.subject.classification 116.346.2:316.613.5(477)«712»(043.3) ua
dc.title Ґендерна рівність як умова самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу