Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Європейський досвід організації фізичного виховання студентів ВНЗ

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хіміч, І. Ю.
dc.date.accessioned 2018-02-09T13:48:02Z
dc.date.available 2018-02-09T13:48:02Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Хіміч, І. Ю. Європейський досвіду організації фізичного виховання студентів ВНЗ / І. Ю. Хіміч // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 492-495. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17911
dc.description.abstract У статті розглянуто основні аспекти організації та проведення занять з фізичного виховання в країнах Європи. Виявлені основні чинники мотивації студентської молоді до занять фізичним виховання в західній системі освіти. Сформовані основні відмінності та окреслені шляхи вирішення нагальних проблем процесу фізичного виховання у вищих навчальних закладах України. ua
dc.description.abstract В статье рассмотрены основные аспекты организации и проведения занятий по физическому воспитанию в странах Европы. Выявлены основные факторы мотивации студенческой молодежи к занятиям физическим воспитанием в западной системе образования. Сформированы основные отличия и намечены пути решения насущных проблем процесса физического воспитания в высших учебных заведениях Украины. ua
dc.description.abstract The article deals with the main aspects of organizing and conducting physical education classes in Europe. Have been demonstrated the basic factors of motivation students to physical education in Western education. Physical education in European countries is characterized by a great variety of forms of physical activity and approaches to teaching. However, the focus remains on the needs and requirements satisfied the student as consumer of educational services. On the one hand, it is a challenge to classical education and a teacher who becomes a producer of educational services and on the other hand, students have already been motivated to physical education. Such approach requires awareness of student’s needs, and above all socially necessary skills, knowledge, skills and abilities which are taken into account during the study. Such interaction and collaboration university-student-teacher, as stakeholders can create a synergetic effect in the education system. Not only teachers can work and motivate students. In European Union, universities involves students-volunteers and young scientists to physical education process who will be significantly improves communication with students. Although, such approach provides a relevant information about student’s preferences, needs and wishes in physical education process. And accordingly significantly improves the main cultural and educational requirements of society in the institution of higher education. Formed the main differences and ways of solving the urgent problems of physical education process in higher educational institutions of Ukraine. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject студенти ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject викладач ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject студенты ua
dc.subject мотивация ua
dc.subject преподаватель ua
dc.subject physical education ua
dc.subject students ua
dc.subject motivation ua
dc.subject teacher ua
dc.title Європейський досвід організації фізичного виховання студентів ВНЗ ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу