Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Рябченко, В. Г.
dc.contributor.author Власенко, С. О.
dc.date.accessioned 2018-01-25T12:47:06Z
dc.date.available 2018-01-25T12:47:06Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Рябченко, В. Г. Решение задач управления в учебно-тренировочном процессе / В. Г. Рябченко, С. О. Власенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 414-417. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17644
dc.description.abstract Поиск потенциальных резервов в спортивной тренировке связан с человеческим фактором, как существенным элементом управления. Использование мотивации, принятие решений, ответственность тренера и спортсмена в системе управления являются основными составляющими в обеспечении эффективности тренировки и роста спортивных результатов. ua
dc.description.abstract Пошук потенційних резервів в спортивному тренуванні пов'язаний з людським фактором, як істотним елементом управління. Використання мотивації, прийняття рішень, відповідальність тренера і спортсмена в системі управління є основними складовими в забезпеченні ефективності тренування і зростання спортивних результатів. ua
dc.description.abstract Solving tasks of control is based on bolding complication of relations between various elements of a system. A content of a task has to include achievement of planned results as well as forming specialized functional states that is on known conditions to find unknown ways of effective solving tasks. The term task means a question solving of which means certain activities with clear functional purpose. The process of solving tasks can have several senses: solving as a plan, a means, a method of realization of a task; solving as a process of doing a plan; solving as a result of achievement of plan training tasks. When we speak about solving task we mean a procedure of solving a question. The tasks which we consider can be related to a category of creative tasks and we consider their not only as a development of solving but also as a development of a question itself. As the same time the aim or the task is an extrapolation of future planned result but not achieved result yet. The necessary element of successful solving tasks is understanding the most important parameters of an aim and attempt of introduction of their into certain activities. For example when we plan increasing faster running we suppose that running parameters such as a frequency and length of steps are objects of training and a trainer solves a task concerned to increasing these characteristics with the help of certain methods and training means. The same is concerned players of a team when solving individual tasks of preparing coincides with group tasks. ua
dc.language.iso ru ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject управление ua
dc.subject человеческий фактор ua
dc.subject обратная связь ua
dc.subject взаимодействие подсистем «тренер- спортсмен» ua
dc.subject мотивация ua
dc.subject ответственность ua
dc.subject управління ua
dc.subject людський фактор ua
dc.subject зворотний зв'язок ua
dc.subject взаємодія підсистем «тренер-спортсмен» ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject відповідальність ua
dc.subject management ua
dc.subject human factors ua
dc.subject feedback ua
dc.subject interaction subsystems "coach-athlete" ua
dc.subject motivation ua
dc.subject responsibility ua
dc.title Решение задач управления в учебно-тренировочном процессе ua
dc.title.alternative Рішення задач управління в учбово-тренувальному процесі ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу