Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Використання засобів активного відпочинку під час навчальної діяльності студентів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Присяжнюк, С. І.
dc.date.accessioned 2018-01-24T10:30:03Z
dc.date.available 2018-01-24T10:30:03Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Присяжнюк, С. І. Використання засобів активного відпочинку під час навчальної діяльності студентів / С. І. Присяжнюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 385-389. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17625
dc.description.abstract У статті наводяться результати дослідження щодо впровадження малих форм активного відпочинку у навчальний процес студентів. Професійна діяльність галузі телекомунікації і сфери інформатизації відбувається в умовах недостатньо провітрюваних приміщень, сидячи, при недостатньому освітленні, різких переходів від отримання зоровими аналізаторами інформації із екрану комп՚ютера, збору матеріалів, їх групування, створення різних графіків, таблиць, діаграм, аналізу даних для відповідних висновків, заключень тощо. Безпосередні контакти з людьми вимагають витримки, рішучості, сміливості, навичок та вмінь передбачити поведінку і вчинки контакторів. Виникаючі екстремальні ситуації вимагають приймати рішення при малій обмеженості часових можливостей, а також швидко реабілітуватися після нервово-емоційних станів. Перманентна поза характеризується нахилом голови і верхньої частини тулубу уперед, дихання – поверхневе, м՚язи шиї, плечового поясу, спини напружені і знаходяться, здебільшого у статичному напруженні. Збудження протягом багатьох годин призводять до дезорганізації гальмівно-збудних процесів, особливо у вищих відділах головного мозку, що несприятливо відбивається на нейрон- гуморальній регуляції багатьох органів фізіологічних систем цілісного організму. Згідно проведених досліджень виявлено вплив різних фізичних вправ на діяльність важливих систем організму студентів безпосередньо під час навчального процесу. Виявлено, що найбільш ефективний вплив на підвищення працездатності студентів може бути розроблена диференційована методика короткочасних (45-65 с) занять фізичними вправами у формі фізкультурної хвилинки. Дана форма активного відпочинку є ефективним чинником підвищення адаптації студентів до навчального навантаження і покращення функціонального стану їхнього організму. ua
dc.description.abstract В статье представлены результаты исследований относительно внедрения малых форм активного отдыха в учебный процесс студентов. Профессиональная деятельность отрасли телекоммуникаций в сфере информатизации происходит в условиях недостаточно проветриваемых помещений, сидя, при недостаточному освещении, резких переходов от получения зрительными анализаторами информации от экрана компьютера, сбору материалов, их группировки, создание разных графиков, таблиц, диаграмм, анализа данных для соответствующих выводов, заключений и т.д. Непосредственные контакты с людьми требуют видержки, решительности, смелости, навыков и умений предвидеть поведение и поступки контактеров. Возникающие экстремальные ситуации требуют принимать решения при малой ограничености временных возможностей, а также быстро реабилитироваться после нервно-эмоциональных состояний. Перманентная поза характеризуется наклоном головы и верхней части туловища вперед, дыхание – поверхностное, мышцы шеи, плечевого пояса, спины напряжены и находятся, преимущественно в статическом напряжении. Возбуждения в течении многих часов приводит к дезоорганизации тормозно-возбужденных процессов, особенно в высших отделах головного мозга, что негативно отражается на нейронно- гуморальной регуляции многих органов физиологических систем целостного организма. Соответственно проведеных исследований обнаружено влияние разных физических упражнений на деятельность важнейших систем организма студентов непосередственно вовремя учебного процесса. Обнаружено, что наибольший эффект влияния на повышение работоспособности студентов может быть разработанная диференционная методика кратковременных (45-65 с) занятий физическими упражнениями в форме физкультурной минутки. Данная форма активного отдыха есть эффективным средством повышения адаптации студентов к учебным нагрузкам и улучшения функционального состояния их организма. ua
dc.description.abstract The article presents results of a research of the implementation of small forms of active rest in the learning process of students. The professional activity in sphere of telecommunications and informational occurs in a not ventilated space, with an insufficient lighting and with constant tension for the eyes, while working on the computer. Direct contacts with people require endurance, determination, courage, skills and abilities to predict the behavior and actions of contactors. The extreme situations require to make a decision in a short time and to rehabilitate quickly ater neuro-emotional states. A permanent outside is characterized by forward inclination of a head and an upper part of a body, with superficial breathing, with strained muscles of a neck, a shoulder girdle and a back. A prolonged excitement leads to disruption of the inhibitory-excitatory processes, especially in the higher parts of the brain, which affects adversely the neuron-humoral regulation of many physiological systems of the whole organism. Almost all students complain of fatigue manifestation already in the end of the second - early third pair of classes, moreover 80,0- 85,5% of students have a decrease in attention, reducing the perception of educational material. In 65,0-70,0% of students arms, legs, back and eyes are tired, and there are cases of headaches. According to the research, there is an effect of exercises on the activity of various body systems of students during the learning process. It was found that the most effective impact on increase of mental capacity of students can be developed as a set of differentiated short exercises (45-65 s). This form of active rest is an effective factor of increase of students’ adaptation to the workload and improving of their functional state of the organism. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject активний відпочинок ua
dc.subject фізичні вправи ua
dc.subject студенти ua
dc.subject фізкультурна хвилинка ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject розумова працездатність ua
dc.subject активний отдых ua
dc.subject физические упражнения ua
dc.subject студенты ua
dc.subject физкультурная минутка ua
dc.subject учебный процесс ua
dc.subject умственная работоспособность ua
dc.subject active rest ua
dc.subject exercises ua
dc.subject students ua
dc.subject educational process ua
dc.subject mental capacity ua
dc.title Використання засобів активного відпочинку під час навчальної діяльності студентів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу