Практика свидетельствует о том, что в деятельности тренеров детско-юношеских футбольных команд превалирует групповая форма обучения, основанная на календарно-среднегрупповой оценке, а не учете индивидуальных закономерностей развития юных талантов. Ориентация на "усредненного" занимающегося при дозировании объема и интенсивности тренировочных нагрузок неизбежно снижает эффективность учебно-тренировочного процесса, приводит к возникновению факторов риска для здоровья ребенка. Цель исследования - обоснование подходов к реализации основных положений теории спортивной индивидуализации в практике рационального построения многолетней подготовки футболистов. Анализ литературы позволил определить наиболее значимые индивидуально-типологические особенности детского организма, учет которых позволит осуществить индивидуально-дифференцированный подход в процессе многолетней подготовки футболистов. Определена необходимость внесения изменений в практику управления спортивной деятельности юных футболистов, а именно перехода от унифицированного подхода к индивидуально-дифференциальной системе построения тренировки. Полученные результаты исследований будут положены в основу разработки учебной программы и методического руководства для тренеров спортивных школ, клубов и академий по футболу.
Практика свідчить про те, що в діяльності тренерів дитячо-юнацьких футбольних команд превалює групова форма навчання, яка грунтується на календарно-середньогруповій оцінці, а не на врахуванні індивідуальних закономірностей розвитку юних талантів. Орієнтація на "усередненого" спортсмена при дозуванні обсягу та інтенсивності тренувальних навантажень неминуче знижує ефективність навчально-тренувального процесу, призводить до виникнення факторів ризику для здоров'я дитини. Мета дослідження - обгрунтування підходів до реалізації основних положень теорії спортивної індивідуалізації в практиці раціональної побудови багаторічної підготовки футболістів. Аналіз літератури дозволив визначити найбільш значущі індивідуально-типологічні особливості дитячого організму, врахування яких дозволить здійснити індивідуально-диференційований підхід у процесі багаторічної підготовки футболістів. Визначено необхідність внесення змін у практику управління спортивною діяльністю юних футболістів, а саме переходу від уніфікованого підходу до індивідуально-диференційованої системи побудови тренування. Отримані результати досліджень будуть покладені в основу розробки навчальної програми та методичного керівництва для тренерів спортивних шкіл, клубів та академій з футболу.
Practice testifies that the group form of educating, based on calendar-middling group estimation, predominates in activity of trainers of child-youth football commands, but not on the account of individual conformities to law of development of young talents. Orientation on "middle" occupying at a dosage volume and intensity of the training loading inevitably reduces efficiency of training process, results in the origin of risk factors for the health of child. A research aim is a ground of going near realization of substantive provisions of theory of sport individualization in
practice of rational construction of long-term preparation of footballers. The analysis of literature allowed defining the
most meaningful individually-typology features of child's organism, the account of that will allow carrying out individual - differential approach in the process of long-term preparation of footballers. The necessity of making alteration is certain for practice of management by sport activity of young footballers, namely transition from the compatible going near the individual - differential system of construction of training. The got results of researches will be fixed in basis of development of on-line tutorial and methodical guidance for the trainers of sport schools, clubs and academies on football.