Дисертація присвячена проблемі реалізації комунікативно-діяльнісного підходу до вивчення синтаксису в мовній освіті вчителів української мови. На основі аналізу теоретичних аспектів визначено зміст, оптимальні форми, методи і прийоми вивчення синтаксису. Розроблена програма дослідного навчання ґрунтується на засадах системно-описового та комунікативно-діяльнісного підходів. У роботі подано програму спецкурсу „Комунікативні аспекти вивчення синтаксису української мови”; розроблено тематику наукових досліджень із синтаксису, методичні рекомендації до вивчення комунікативної організації речення, охарактеризовано систему комплексних, конструктивних, мовленнєвих і комунікативних вправ, ефективність яких обґрунтована теоретично і перевірена експериментально.
Запропонована методика сприяє формуванню в майбутніх учителів-словесників професійно необхідних знань, умінь і навичок.
The dissertation is devoted to the problem of realization communicative-active approach to syntax studying in linguistic education of Ukrainian language and literature teachers. On the basis of theoretical aspects the content, optimum forms, methods and ways of syntax studying are determined. The developed program of research teaching is based on the principles of systemic-descriptive and communicative-active approaches. In the thesis the program of a special course “The Communicative Aspects of the Ukrainian Language Syntax Studying” is given; the subject-matter of scientific research in the field of syntax is worked out as well as methodical recommendations for learning communicative structure of the sentence; the system of complex, constructive, speech and communicative exercises is characterized the effectiveness of which is grounded theoretically and practically checked.
The suggested methodic makes for future linguistic teachers forming of professionally necessary knowledge, skills and habits.