У статті представлено зміст науково-методичного забезпечення професійної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту, який визначається концептуальним підходом до його розробки та базується на основах філософії освіти, особистісно-орієнтованої освіти, націлених на вдосконалення підготовки висококваліфікованого фахівця відповідно до його можливостей і бажань. Концепція
реалізується шляхом створення сучасних програм і методичного забезпечення курсу підвищення кваліфікації для фахівців з фізичного виховання та спорту, які містять не тільки навчальний матеріал, необхідний для засвоєння, але й спеціальний, оволодіння яким забезпечує усвідомленість ролі, місця і значення розвитку професійної компетентності тренерів-викладачів для подальшої успішної діяльності в галузі фізичної культури та спорту. Автором висвітлено організаційно-методичні умови проведення курсу підвищення кваліфікації фахівців в системі післядипломної освіти. Розкрито зміст програми курсу, яка побудована за модульним принцципом. Сформований науково-методичний комплекс забезпечення курсу сприяє отриманню нового рівня знань та умінь необхідних фахівцям для виконання тренерської діяльності у сучасному спорті та підвищенню ступеню їх професійної підготовки відповідно до освітньо-кваліфікаційного рівня.
В статье представлено содержание научно-методического обеспечения профессиональной подготовки специалистов по физическому воспитанию и спорту, который определяется концептуальным подходом к его разработке и базируется на основах философии образования, личностно-ориентированного образования, нацеленных на совершенствование подготовки высококвалифицированного специалиста в соответствии с его возможностями и желаниями. Концепция реализуется путем создания современных программ и методического обеспечения курса повышения квалификации для специалистов физического воспитания и спорта, которые содержат не только учебный материал, необходимый для усвоения, но и специальный, овладение которым обеспечивает осознанность роли, места и значения развития профессиональной компетентности тренеров-преподавателей для дальнейшей успешной деятельности в области физической культуры и спорта. Автором рассмотрены организационно-методические условия проведения курса повышения квалификации специалистов в системе последипломного образования. Раскрыто содержание программы курса, которая построена по модульному принципу. Сформированный научно-методический комплекс обеспечения курса способствует получению нового уровня знаний и умений, необходимых специалистам для выполнения тренерской деятельности в современном спорте и повышения степени их профессиональной подготовки в соответствии с образовательно-квалификационным уровнем.
This paper presents the content of scientific and methodological
support of professional training of physical education and sport, which is determined by the conceptual approach to its
development and is based on the principles of the philosophy of education, student-centered learning, aimed at improving the training of highly qualified specialists in accordance with his abilities and desires. The concept is realized by creating a modern programs and methodical providing advanced training for professionals of physical education and sport, which contain not only the material necessary for assimilation, but also a special, possession of which provides awareness of the role, place and significance of development of professional competence for coaches continued success in the field of physical culture and sports. The author examined the organizational and methodological conditions for advanced training of specialists in the system of postgraduate education. Disclosed the content of the course, which is built in a modular fashion. Formed scientific-methodical complex software course helps to ensure a new
level of knowledge and skills necessary to perform skilled coaching in modern sport and to increase their training in
accordance with the education and skill level.