Мета роботи - розглянути особливості зародження здоровотворних ідей у період античності. Результати дослідження. В античний період у формуванні здорової особистості застосовувались різні засоби та методи військово-фізичної підготовки дітей (змагання з бігу, стрибки, метання диска та списа, кінні перегони, кулачні бої, гладіаторські бої), які частково дійшли і до наших часів. Система виховання Афін була направлена на виховання ідеальної людини, яка розвинута фізично, розумово та морально. Спартанська система виховання передбачала формування сильного, терплячого та жорстокого воїна. У Римі - виховання воїна сильного фізично та морально. Висновки. Визначено, що в обох могутніх державах проблема формування здорового покоління була невід'ємною частиною політики держави. Важливого значення в державах набуває виховання в дітей свідомого ставлення до свого здоров'я, використовуючи не тільки фізичні вправи, а й різні види ігор, які часом мали військовий характер.
Цель работы - рассмотреть особенности зарождения здравотворных идей в период античности. Результаты исследования. В античный период в формировании здоровой личности применялись различные средства и методы военно-физической подготовки детей (соревнования по бегу, прыжки, метание диска и копья, скачки, кулачные бои, гладиаторские бои), которые частично дошли и до наших времен. Система воспитания Афин была направлена на воспитание идеального человека, который развит физически, умственно и морально. Спартанская система воспитания предусматривала формирование сильного, терпеливого и жестокого воина. В Риме - воспитание воина сильного физически и морально. Выводы. Определено, что в обоих могущественных государствах проблема формирования здорового поколения была неотъемлемой частью политики государства. Важное значение в государствах приобретает воспитание у детей сознательного отношения к своему здоровью, используя не только физические упражнения, но и различные виды игр, которые порой имели военный характер.
Results of the study. In the ancient period in the formation of a healthy person used a variety of means and methods of military and physical training of children (running races, jumping, discus and javelin, jumps, fights, gladiator fights), which partially survived to our times. The educational system of Athens was aimed at education of the ideal man who developed physically, mentally and morally. Spartan system of education aims at creating a strong, patient and fierce warrior. In Rome – education warrior strong physically and mentally. Conclusions. Determined that both powerful states have a problem of healthy generation that was an integral part of state policy. The importance of education in the states acquires children conscious attitude
towards their health, using not only exercise, but also various types of games, which sometimes had a military character.