У статті розкрито структуру дистанційного курсу «Теорія і методика викладання легкої атлетики» для студентів
напряму підготовки Фізичне виховання* Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка.
Представлено організацію навчального процесу на основі поєднання традиційного та дистанційного навчання студентів.
Визначено особливості застосування дистанційного навчання у процесі вивчення даного курсу: організовує самостійну роботу,
поточний і підсумковий контроль якості знань студентів, забезпечує засвоєння теоретичного матеріалу, створює кращі умови
для оволодіння практичним розділом навчальної програми.
В статье раскрыта структура
дистанционного курса «Теория и методика преподавания легкой атлетики» для студентов направления подготовки
Физическое воспитание* Кировоградского государственного педагогического университета имени Владимира Винниченко.
Представлена организация учебного процесса на основе объединения традиционного и дистанционного обучения студентов.
Определены особенности использования дистанционного обучения в процессе изучения данного курса: способствует
организации самостоятельной работы поточного и заключительного контроля качества знаний студентов, изучению
теоретического материала, создает лучшие условия для овладения практическим разделом учебной программы.
The study purpose - to explore the features the use of the
distance education on example of a course “Theory and methods of teaching athletics” for full-time students of the Faculty of Physical
Education. Research methods - theoretical analysis and generalization of the data references.
The structure of the distance course “Theory and methods of teaching athletics” for students of the Faculty of Physical Education
of Vinnichenko Kirovograd State University. It is provided the organization of the educational process based on combination of the traditional
and distance education students.
Distance learning elements were introduced into the process of studying this course in the following areas: theoretical, practical,
controlling sections of curricula and the students’ independent work.
It was determined the features of the distance education use in the process of studying this course by the students of the Faculty
of Physical Education; it contributes to the organization of the students’ independent work; it allows to carry out current and final control of
knowledge, but the disadvantage is the lack of the teacher’s control during the testing; it provides to the theoretical material, which can be
studied by the students, as remotely, so conventionally; to master practical material and the controlling of the implementation of the sport
norms of the athletic types is at the practical classes. So, the elements of the distance education integrate into the educational process and
coordinate with traditional education.
It is recommended the Moodle system for the students’ distance education and for the development of the distance courses in
sport-pedagogical disciplines.