Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування та особливості мотивації до навчальної діяльності студенток засобами фітнесу на заняттях фізичного виховання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Любіна, Л. В.
dc.date.accessioned 2018-01-11T09:12:38Z
dc.date.available 2018-01-11T09:12:38Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Любіна, Л. В. Формування та особливості мотивації до навчальної діяльності студенток засобами фітнесу на заняттях фізичного виховання / Л. В. Любіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 268-271. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17399
dc.description.abstract В статті досліджено особливості прояви мотивації до занять фізкультурою і спортом у юнаків і дівчат, які навчаються в університеті. Використано дані анкетного опитування студентів 1-х курсів технічних спеціальностей. Виділено суттєві відмінності у мотиваційній сфері юнаків та дівчат. ua
dc.description.abstract В статье исследованы особенности проявления мотивации к занятиям физкультурой и спортом у юношей и девушек, которые обучаются в университете. В исследовании использованы данные анкетного опроса студентов 1-х курсов технических специальностей. Определены существенные отличия в мотивационной сфере юношей и девушек. ua
dc.description.abstract In the article the peculiarities of motivation for physical education and sports for boys and girls enrolled at the university. Used data from a questionnaire survey of students 1-rate technical skills. Highlight significant differences in motivational sphere boys and girls. The study aims to determine the motives fitness of students in technical higher education with baggage. The results of a survey of students I - II courses on motivation to fitness in physical education. The survey involved 148 students (148 girls) technical faculties. Found that most students surveyed do not engage in fitness to join the university. The main motives to fitness are to increase their own physical fitness and a sense of confidence and the development of special physical professionally important qualities that will contribute to the future careers of students. It is shown that fitness engaged in 13, 82% of students. Also visited section of gymnastics, wrestling, boxing, and tourism. Studies have shown that the motivation of students to the gym is an important factor in the educational process on physical training in high school. The main motivational factors to the gym are to improve physical fitness, satisfaction and self-confidence. Further research is expected to take place in the direction of the study of other students' motivation problems. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject студенти ua
dc.subject мотивація ua
dc.subject дівчата ua
dc.subject особливість ua
dc.subject фітнес ua
dc.subject фізичні вправи ua
dc.subject студенты ua
dc.subject мотивация ua
dc.subject девушки ua
dc.subject особенность ua
dc.subject фитнес ua
dc.subject физические упражнения ua
dc.subject students ua
dc.subject motivation ua
dc.subject girls ua
dc.subject feature ua
dc.subject fitness ua
dc.subject exercise ua
dc.title Формування та особливості мотивації до навчальної діяльності студенток засобами фітнесу на заняттях фізичного виховання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу