ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Матяш, І. М. | |
dc.date.accessioned | 2017-12-22T08:21:21Z | |
dc.date.available | 2017-12-22T08:21:21Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Матяш, І. М. Особливості когнітивного компоненту чуйності майбутніх учителів / І. М. Матяш // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки: зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. - Вип. 38. - С. 185-191. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17217 | |
dc.description.abstract | Статья посвящена проблеме развития чуткости как профессионально значимого качества будущего учителя. Представлены результаты теоретического изучения проблемы чуткости, ее понятия, структурных компонентов в психолого-педагогической литературе. Уделяется внимание изученности вопроса развития чуткости учителя в процессе профессиональной подготовки. Представлены результаты эмпирического исследования когнитивного компонента чуткости будущих учителей: определение понимания студентами чуткости, адекватности представлений о себе как о чутком человеке, знаний обстоятельств и способов проявления чуткости, осознание необходимости проявления чуткости учителем в его профессиональной деятельности. | ua |
dc.description.abstract | The article deals with the problem of sensitivity as a professionally significant qualities of future teachers. The results of theoretical study of the problem of sensitivity, its concepts, the structural components in psychological and educational literature.Are studying the issue of sensitivity in the process of teachertraining. The results of an empirical study of cognitive component of thesensitivity of future teachers: students understand the definition ofsensitivity, the adequacy of representation of myself as asensitive person, knowledge of the circumstances and ways to show sensitivity, awareness of the need to display sensitivity as a teacher in his career. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject.classification | 159.9 | ua |
dc.subject.classification | 378 | ua |
dc.title | Особливості когнітивного компоненту чуйності майбутніх учителів | ua |
dc.type | Article | ua |