Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Роль Я-концепції в теорії та практиці психокорекційної та психотерапевтичної допомоги

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дем'яненко, Б. Т.
dc.date.accessioned 2017-12-01T08:20:16Z
dc.date.available 2017-12-01T08:20:16Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Дем'яненко, Б. Т. Роль Я-концепції в теорії та практиці психокорекційної та психотерапевтичної допомоги / Б. Т. Дем'яненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 147-156. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16790
dc.description.abstract В статті розглядається роль Я-концепції в різних напрямах психотерапевтичної допомоги: психодинамічному, когнітивно-поведінковому, екзистенційно-гуманістичному та трансперсональному. Розглядається зв'язок між психодинамічним, соціодинамічним та екзистенційнодинамічним параметрами функціонального діагнозу та Я-концепції. Виділяється мотиваційно-потребовий компонент Я-концепції, так як мотивація особистості, особливо неусвідомлена, значно впливає на формування і прояв Я-концепції. Результати дослідження дозволяють уточнити поняття «базові» та «периферійні» психологічні захисти та виділити основні принципи інтегральної психотерапії: 1) принцип функціонального підходу в діагностиці та психотерапії; 2) принцип взаємозв’язку між механізмами психологічного захисту та копінг-стратегіями; 3) принцип зв’язку між психологічними комплексами і незавершеними відносинами; 4) принцип набуття цілісності та стремління до самоактуалізації. Дослідження дозволили виявити особливості Я-концепції у особистостей з емоційними та поведінковими проблемами різного віку, а також динаміку Я-концепції в процесі психологічної корекції та інтегральної психотерапії. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается роль Я-концепции в различных направлениях психотерапевтической помощи: психодинамическом, когнитивно-поведенческом, экзистенциально-гуманистическом и трансперсональном. Рассматривается связь между психодинамическими, социодинамическими и экзистенциальнодинамическими параметрами функционального диагноза и Я-концепции. Выделяется мотивационно-потребностный компонент Я-концепции, так как мотивация личности, особенно неосознанная, значительно влияет на формирование и проявление Я-концепции. Результаты исследования позволяют уточнить понятие «базовые» и «периферические» психологические защиты и выделить основные принципы интегральной психотерапии: 1) принцип функционального подхода в диагностике и психотерапии; 2) принцип взаимосвязи между механизмами психологической защиты и копинг-стратегиями; 3) принцип связи между психологическими комплексами и незавершенными отношениями; 4) принцип приобретения целостности и стремление к самоактуализации. Наши исследования позволили выявить особенности Я-концепции у личностей с эмоциональными и поведенческими проблемами разного возраста, а также динамику Я-концепции в процессе психологической коррекции и интегральной психотерапии. ua
dc.description.abstract This article describes the role of self-concept in different approaches of psychotherapeutic care: psychodynamic, cognitivebehavioral, existential-humanistic and transpersonal. It presents the connection between psychodynamic, socio-dynamic and existential -dynamic parameters of functional diagnosis and self-concept. We identify the motivational-need component of selfconcept, because the motivation of the person, especially the unconscious, have the greatly influence on the formation and manifestation of the self-concept. Results of research allow to clarify the concept of "basic" and "peripheral" psychological protection and highlight the basic principles of integral psychotherapy: 1) the principle of functional approach in diagnosis and psychotherapy; 2) the principle of the relationship between psychological defense mechanisms and coping strategies; 3) the principle of the connection between psychological complexes and unfinished relationships; 4) The principle of the acquisition of integrity and the aspiration to self-actualization. Our research has allowed to reveal features of self-concept in persons with emotional and behavioral problems of different ages and the dynamics of self-concept in the process of psychological adjustment and integral psychotherapy. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject Я-концепція ua
dc.subject структура Я-концепції ua
dc.subject функціональна діагностика ua
dc.subject механізми психологічного захисту ua
dc.subject копінг-стратегії ua
dc.subject інтегральна психотерапія ua
dc.subject принципи інтегральної психотерапії ua
dc.subject Я-концепция ua
dc.subject структура Я-концепции ua
dc.subject функциональная диагностика ua
dc.subject механизмы психологической защиты ua
dc.subject копинг-стратегии ua
dc.subject интегральная психотерапия ua
dc.subject принципы интегральной психотерапии ua
dc.subject self-concept ua
dc.subject structure of self-concept ua
dc.subject functional diagnostics ua
dc.subject psychological defense mechanisms ua
dc.subject coping strategies ua
dc.subject integral psychotherapy ua
dc.subject principles of integral psychotherapy ua
dc.subject.classification 159.923.2 ua
dc.title Роль Я-концепції в теорії та практиці психокорекційної та психотерапевтичної допомоги ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу