Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вирішення проблеми формування професійно-трудової компетентності в розумово-відсталих школярів у системі підготовки студентів-дефектологів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Товстоган, В. С.
dc.date.accessioned 2017-11-30T09:15:18Z
dc.date.available 2017-11-30T09:15:18Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Товстоган, В. С. Вирішення проблеми формування професійно-трудової компетентності в розумово-відсталих школярів у системі підготовки студентів-дефектологів / В. С. Товстоган // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 116-123. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16771
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування професійно-трудової компетентності у розумово відсталих школярів в системі підготовки студентів-дефектологів. Як один із засобів вирішення цієї проблеми, запропоновано зміст навчальної програми «Спеціальна методика трудового навчання», який грунтується на основі авторської моделі професійно-трудової компетентності. Модель зазначеної компетентності представлена трьома блоками: блок здібностей та інтелектуальних дій, блок особистісних якостей і професійно-трудовий. Професійно-трудовий блок включає когнітивну, організаційно-операційну, графічно-технологічну, профорієнтаційну, економічну, інформаційну, соціальну компетентності. Показниками її сформованості визначені мотиваційний, когнітивний, поведінковий, ціннісно-змістовий аспекти, емоційно-вольова регуляція процесу і результату прояву компетентності учнем. Зміст навчальної програми структурований трьома розділами: перший – загальнодидактичний, другий присвячений формуванню загальних здібностей і якостей особистості, третій – професійно-трудовій підготовці вихованців спеціальної школи, зокрема, формуванню спеціальних здібностей. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования профессионально-трудовой компетентности у умственно отсталых учащихся в системе подготовки студентов-дефектологов. Как один из способов решения данной проблемы, представлена учебная программа «Специальная программа трудового обучения», которая основана на авторской модели профессионально-трудовой компетентности. Модель данной компетентности состоит из трех блоков: блок способностей и интеллектуальных действий, блок личностных качеств и профессионально-трудовой. Последний блок включает когнитивную, организационно-операционную, графически-технологическую, профориентационную, экономическую и социальную компетентности. Показателями ее сформированости были определены мотивационный, поведенческий, ценностно-содержательный аспекты, знания, эмоционально-волевая регуляция процесса и результата выражения компетентности учащимися. Содержание учебной программы для студентов содержит три раздела: общедидактический, формирования общих способностей и качеств личности, специальных способностей и качеств личности. ua
dc.description.abstract The article considers the problem of formation of professional competence in mentally retarded students in the system of training of students of special education. As one way of solving this problem presented a training program «Special program of vocational studies», which is based on the author's model of vocational competence. The competence model consists of three blocks: block abilities and intellectual actions, a unit of personal qualities and professional labor. The last block includes cognitive, organizational, operational, technological, vocational, economic and social competence. The characteristics of its sformirovali were determined motivational, behavioral, value-substantial aspects, knowledge, emotional-volitional regulation of process and result of the expression of competence by students. The content of the curriculum for students contains three sections: General didactic, the formation of General abilities and personal qualities, special abilities and personal qualities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійно-трудова компетентність ua
dc.subject підготовка студентів-дефектологів ua
dc.subject спеціальна методика трудового навчання ua
dc.subject розумово відсталі учні ua
dc.subject профессионально трудовая компетентность ua
dc.subject подготовка студентов-дефектологов ua
dc.subject специальная методика трудового обучения ua
dc.subject ученики специальной школы ua
dc.subject professionally labour competence ua
dc.subject preparation of studentov-defektologov ua
dc.subject special method of the labour teaching ua
dc.subject students of the special school ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Вирішення проблеми формування професійно-трудової компетентності в розумово-відсталих школярів у системі підготовки студентів-дефектологів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу