Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Снісаренко, О. І.
dc.date.accessioned 2017-11-29T19:21:33Z
dc.date.available 2017-11-29T19:21:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Снісаренко, О. І. Поняття інклюзії та інтеграції через призму соціології / О. І. Снісаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 93-98. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16760
dc.description.abstract У статті розглядаються сутнісні парадигмальні характеристики «інклюзії» та «інтеграції» осіб з особливостями психофізичного розвитку з боку соціології, як науки про соціальне. Обґрунтовано думку про те, що інтеграція тотожна соціалізації і є наслідком, а не частиною інклюзії. Проаналізовані закономірності інклюзії та інтеграції через призму науково-практичної соціології. Це дає змогу виявити протиріччя в усвідомленні цих соціально-психологічних процесів. Визначено, що сучасні педагогічні наука та практика не розділяють ці поняття, характеризуючи їх єдність в термінах: спільне навчання, включаюча освіта (навчання), інтегрована освіта, інклюзивна освіта. Інтеграція має більший ступінь без бар’єрного самовизначення індивіда в кардинально новому середовищі його майбутнього перебування, ніж інклюзія. Це в подальшому дає змогу конкретизувати те, що соціальна інклюзія через освітній простір осіб з особливими освітніми потребами є підпорядкованим процесом по відношенню до їх соціальної інтеграції і більш вузьким поняттям. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются сущностные парадигмальные характеристики «инклюзии» и «интеграции» лиц с особенностями психофизического развития со стороны социологии, как науки о социальном. Обосновано мнение о том, что интеграция сходна социализации и есть следствием, но не частью инклюзии. Проанализированы закономерности инклюзии и интеграции через призму научно-практической методологии социологии. Это дает возможность наблюдать противоречия в осмыслении этих социально-психологических процессов. Обозначено то, что современные педагогические наука и практика не разделяют эти понятия, характеризируя их в терминах: совместное обучение, включающее образование, интегрированное (инклюзивное) образование и т.д. Интеграция имеет большую степень без барьерного самоопределения индивида в кардинально новой среде его будущего пребывания, нежели инклюзия. Это в дальнейшем дает возможность конкретизировать то, что социальная инклюзия через образование лиц с особенностями психофизического развития является основополагающе более узким понятием, которое находится в подчинении у социальной интеграции. ua
dc.description.abstract This article presents the essential paradigm character specifications of such terms as “inclusion” and “integration” of persons with special needs from the perspective of sociology as the study of social behavior. The scientific explanatory opinion of integration is presented, describing it as a similar to social adjustment being the corollary but not the component of an inclusion. The academic and research analysis methodology of sociology was employed to consistent patterns of inclusion and integration. Such analysis enables us to witness a contradiction in understanding of these social-psychological processes. It is emphasized, that modern pedagogical sciences and teaching practice are not dividing these concepts, while describing them in such terms as coeducation, inclusive education, integrated inclusive education etc. Integration has greater amount, excluding barrier selfdetermination of an individual in a future game-changing environment, then inclusion. This leads us to possibility of specification the social inclusion (in means of persons with special needs education) as a narrow fundamental notion, being subordinate to social integration. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інклюзія ua
dc.subject інтеграція ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject соціологія ua
dc.subject ексклюзія ua
dc.subject соціальна ізоляція ua
dc.subject інклюзивне суспільство ua
dc.subject соціальна інтеграція ua
dc.subject инклюзия ua
dc.subject интеграция ua
dc.subject социализация ua
dc.subject эксклюзия ua
dc.subject социальная изоляция ua
dc.subject инклюзивное общество ua
dc.subject социальная интеграция ua
dc.subject inclusion ua
dc.subject integration ua
dc.subject socialization ua
dc.subject exclusion ua
dc.subject social exclusion ua
dc.subject inclusive society ua
dc.subject social integration ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Поняття інклюзії та інтеграції через призму соціології ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу