У статті розглядається проблема правильного і своєчасного проведення обстежень у процесі логопедичної
реабілітації при афазії у осіб післяінсультного стану. Відзначено, що виявлення і обґрунтування педагогічних умов
забезпечує успішність відновлювального навчання. Визначена необхідність пошуку інноваційних методів ідентифікації
проблеми розладу мовленнєвого спілкування у цієї категорії хворих, як педагогічної умови процесу відновлення. Теоретично обґрунтовані методи ідентифікації проблеми відновлювання мовленнєвого спілкування при афазії у осіб післяінсультного стану. У ході дослідження виділено та обґрунтовано основні напрямки та складові блоки комплексного обстеження хворих з вищезазначеною патологією. Подана система методів ідентифікації проблеми дозволяє проаналізувати характер розладу мовленнєвого спілкування при афазії, встановлювати рівень особистісних реакцій на дефект та визначати причини обмеженості спілкування хворих у сім’ї та участі рідних у відновлювальному процесі.
В статье рассматривается проблема правильного и своевременного проведения обследований в процессе
логопедической реабилитации при афазии у лиц постинсультного состояния. Отмечено, что обнаружение и обоснование педагогических условий обеспечивает успешность восстановительного обучения. Определена необходимость поиска инновационных методов идентификации проблемы расстройства речевого общения для этой категории больных, как педагогического условия восстановительного процесса. Теоретически обоснованы методы идентификации проблемы восстановления речевого общения при афазии у лиц постинсультного состояния. В ходе исследования выделены и обоснованы основные направления и составляющие блоки комплексного обследования больных с вышеуказанной патологией. Представленная система методов идентификации проблемы позволяет проанализировать характер расстройства речевого общения при афазии, устанавливать уровень личностных реакций на дефект и определять причины ограниченности общения больных в семье и участия родных в восстановительном процессе.
In the article is considered the problem of proper and timely inspections in the process of speech therapy rehabilitation of
individuals with aphasia that are in the post-stroke state. It is noted that the detection and justification of the pedagogical conditions ensures the success of restorative training. It is defined the necessity to find the innovative methods of identifying problems of speech communication disorder in these category of patients, as a pedagogical condition of the recovery process. It is theoretically substantiated the methods of problem identification of restoring the speech communication of individuals with aphasia that are in the post-stroke state. During the study it is highlighted and justified the main directions and the component parts of complex examination of patients with the above mentioned pathology. This system of problem identification methods allows to analyze the character of disorder of the speech communication at aphasia, to set the level of personal reactions on a defect and define the causes of patients' limited communication in family and relatives' participating in the recovery process.