У статті розкрито значення та особливості психомоторного розвитку дітей дошкільного віку з аутистичним спектром
порушень. Охарактеризовано особливості порушень розвитку загальної моторики цієї категорії дітей у різні вікові періоди
дошкільного віку. Здійснено аналіз різноманітних визначень різних авторів (розглянуто фізичні, психологічні та медичні
аспекти) про значення, роль та ефективність розвитку психомоторики в житті дошкільників. Описано проблему аутизму загалом та загальні порушення притаманні дітям з аутистичним спектром порушень. Проаналізовано комплексні програми розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень з розділу «Фізичний розвиток» та пов’язані з ними вправи. Окреслено шляхи розвитку моторної діяльності для запобігання вторинних нашарувань за допомогою засобів фізичного виховання, що також позитивно впливатиме на процес виховання та розвитку дошкільників з аутизмом.
В статье раскрыто значение и особенности психомоторного развития детей дошкольного возраста с аутистическим спектром нарушений. Охарактеризованы особенности нарушений развития общей моторики этой категории
детей в разные возрастные периоды дошкольного возраста. Проведен анализ различных определений разных авторов
(рассмотрены физические, психологические и медицинские аспекты) о значении, роли и эффективности развития
психомоторики в жизни дошкольников. Описаны проблемы аутизма в целом и общие нарушения присущие детям с
аутистическим спектром нарушений. Проанализированы комплексные программы развития детей дошкольного возраста со спектром аутистических нарушений из раздела «Физическое развитие» и связанные с ними упражнения. Определены пути развития моторной деятельности для предотвращения вторичных наслоений с помощью средств физического воспитания, что положительно влияет на процесс воспитания и развития дошкольников с аутизмом.
The article reveals the significance and peculiarities of psychomotor development in the life of preschool children with
autistic spectrum disorders. The features of general motility disorders are characterized in this category of children at different
preschool ages. The article presents various definitions of the meaning, role and effectiveness of psychomotor systems in the life of a preschool child given by different authors, from physical, psychological and medical perspectives. It describes the problem of autism in general as well as common disturbances inherent in children with autistic spectrum disorders. The article provides the analysis of comprehensive development programs for preschool children with autistic spectrum disorders in the section of “Physical Development” along with exercises that are part of their contents. It outlines the ways of motor activity development in order to prevent secondary layers by means of physical education, which can positively affect the process of upbringing and development of preschool children with autism.