Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Система інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями в умовах санаторної школи-інтернату

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Нечипоренко, В. В.
dc.date.accessioned 2017-11-15T14:24:53Z
dc.date.available 2017-11-15T14:24:53Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Нечипоренко, В. В. Система інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями в умовах санаторної школи-інтернату / В. В. Нечипоренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2 - С. 17-27. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16527
dc.description.abstract У статті проаналізовано систему інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями на прикладі санаторної школи-інтернату Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії. Розкрито досвід реалізації ключових завдань інклюзивного навчання: адаптації матеріально-технічних умов з урахуванням особливих потреб дітей та молоді, створення безбар’єрного середовища; варіатизації та індивідуалізації освітнього процесу відповідно до можливостей вихованців з особливими освітніми потребами; забезпечення позитивного психологічного мікроклімату в інклюзивних дитячих колективах; залучення фахівців для надання вихованцям спеціальних освітніх послуг; організації психолого-педагогічного супроводу батьків вихованців з психофізичними порушеннями; дослідження впливу інклюзивного навчання на всіх учасників навчально-виховного процесу. Показано, що завдяки системній реалізації цих завдань санаторна школа-інтернат відіграє провідну роль у соціалізації дітей з психофізичними порушеннями, їх самореалізації у дитячих колективах та засвоєнні соціальних норм і цінностей повноцінного спілкування з оточуючими. ua
dc.description.abstract В статье проанализирована система инклюзивного обучения детей с психофизическими нарушениями на примере санаторной школы-интерната Хортицкой национальной учебно-реабилитационной академии. Раскрыт опыт реализации ключевых заданий инклюзивного обучения: адаптации материально-технических условий с учетом особых потребностей детей и молодежи, создания безбарьерной среды; вариатизации и индивидуализации образовательного процесса в соответствии с возможностями воспитанников с особыми образовательными потребностями; обеспечения положительного психологического микроклимата в инклюзивных детских коллективах; привлечения специалистов для предоставления воспитанникам специальных образовательных услуг; организации психолого-педагогического сопровождения родителей воспитанников с психофизическими нарушениями; исследования влияния инклюзивного обучения на всех участников учебно-воспитательного процесса. Показано, что благодаря системной реализации этих задач санаторная школа-интернат играет ведущую роль в социализации детей с психофизическими нарушениями, их самореализации в детских коллективах и усвоении социальных норм и ценностей полноценного общения с окружающими. ua
dc.description.abstract The author analyzes the system of inclusive education of children with mental and physical disorders on the example of a boarding school of Khortytska national educational rehabilitational academy. The team’s experience in tackling the key tasks of inclusive education is dwelt upon. These are: adaptation of the material and technical conditions to the special needs of children and young people, creating a barrier-free environment, variation and individualization of the learning process in accordance with the possibilities of pupils with special educational needs, fostering of a positive psychological microclimate in inclusive groups of children, inviting of professionals for rendering special education services to schoolchildren, psychological and educational support of parents of pupils with mental and physical disorders, studying of the impact of inclusive education on all members of the learning process and the local community. It is demonstrated that systemic realization of the tasks makes a sanatorium boarding school play a leading role in socialization of children with mental and physical disorders, promoting their self-fulfillment in groups and acknowledgment of social norms and values that allow a full-scale communication with others. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інклюзивне навчання ua
dc.subject діти з психофізичними порушеннями ua
dc.subject санаторна школа-інтернат ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject соціальна інтеграція ua
dc.subject инклюзивное обучение ua
dc.subject дети с психофизическими нарушениями ua
dc.subject санаторная школа-интернат ua
dc.subject социализация ua
dc.subject социальная интеграция ua
dc.subject inclusive education ua
dc.subject children with mental and physical disorders ua
dc.subject sanatorium boarding school ua
dc.subject socialization ua
dc.subject social integration ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Система інклюзивного навчання дітей з психофізичними порушеннями в умовах санаторної школи-інтернату ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу