Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Результати впровадження технології корекційного впливу на емоційний розвиток учнів в освітніх середовищах з різними формами організації навчання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, В. Є.
dc.date.accessioned 2017-11-10T15:24:02Z
dc.date.available 2017-11-10T15:24:02Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Коваленко, В. Є. Результати впровадження технології корекційного впливу на емоційний розвиток учнів в освітніх середовищах з різними формами організації навчання / В. Є. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 173-178. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16456
dc.description.abstract У статті розглядається проблема емоційного розвитку розумово відсталих молодших школярів, які навчаються в освітніх середовищах з різними формами організації навчання. Освітнє середовище розглядається як система корекційного впливу на хід розвитку розумово відсталого учня шляхом створення спеціальних умов (просторово-предметних, психодидактичних, соціальних), що сприяють збереженню його здоров’я та формуванню особистості як цілісної структури в єдності таких її компонентів, як пізнавальні процеси й емоційно-вольова сфера, досвід (знання, уміння, навички, звички), потреби, інтереси, цілі та мотиви. Автором представлена комплексна програма корекції порушень емоційного розвитку в експериментальних умовах освітнього середовища, яка включає технології прямого та опосередкованого впливу. Зазначені технології застосовувались в освітніх середовищах з індивідуальною, інтернатною та екстернатною формами навчання. У статті вказується, що проведення серії індивідуально-групових позакласних корекційно-розвивальних занять та впровадження технології опосередкованого впливу забезпечило розвиток змістового та інструментального компонентів емоційної сфери учнів. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема эмоционального развития умственно отсталых младших школьников, которые пребывают в образовательных средах с различными формами организации обучения. Образовательная среда рассматривается как система коррекционного воздействия на ход развития умственно отсталого ученика путем создания специальных условий (пространственно-предметных, психодидактических, социальных), способствующих сохранению его здоровья и формированию личности как целостной структуры в единстве таких ее компонентов, как познавательные процессы и эмоционально-волевая сфера, опыт (знания, умения, навыки, привычки), потребности, интересы, цели и мотивы. Автором представлена комплексная программа коррекции нарушений эмоционального развития в экспериментальных условиях образовательной среды, которая включает технологии прямого и косвенного влияния. Технологии прямого и косвенного коррекционно-развивающего воздействия применялись в образовательной среде с индивидуальной, интернатной и экстернатной формами обучения. В статье указывается, что проведение серии индивидуально-групповых внеклассных коррекционно-развивающих занятий и внедрение технологии опосредованного коррекционно-развивающего воздействия обеспечило развитие содержательного и инструментального компонентов эмоциональной сферы учащихся. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of emotional development of mentally retarded younger pupils, depending on the influence of the educational environment with different forms of learning; to the development and approbation of a comprehensive program of correction of the emotional development of mentally retarded younger pupils in the experimental conditions of the educational environment. A comprehensive program of correction of violations of emotional development including techniques of direct and indirect influence in the experimental conditions of the educational environment has been worked out. The series of individual and group extracurricular lessons for correction and development and implementation of the technique of the indirect correcting and developing influence has ensured the development of the conceptual and instrumental components of the emotional spheres of the pupils, which proves the effectiveness of the use in the correction program suggested. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject емоції ua
dc.subject емоційний розвиток ua
dc.subject освітнє середовище ua
dc.subject компоненти емоційного розвитку ua
dc.subject розумова відсталість ua
dc.subject эмоции ua
dc.subject эмоциональное развитие ua
dc.subject образовательная среда ua
dc.subject компоненты эмоционального развития ua
dc.subject умственная отсталость ua
dc.subject emotions ua
dc.subject emotional development ua
dc.subject components of emotional development ua
dc.subject educational environment ua
dc.subject mental retardation ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.subject.classification 159.9 ua
dc.title Результати впровадження технології корекційного впливу на емоційний розвиток учнів в освітніх середовищах з різними формами організації навчання ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу