У статті розглядається, актуальна проблема спеціальної психології та спеціальної педагогіки емоційні та
поведінкові розлади у дітей та підлітків з дитячим церебральним паралічем. Підкреслюється, що серед емоційних порушень у дітей та підлітків з ДЦП найбільш часто зустрічаються тривожні і фобічні стани. У групі досліджуваних дітей, значна частина мала рівень емоційних порушень які доходять до ступеня невротичних станів. Автори підкреслюють, що у формуванні соціально-психологічної дезадаптації у дітей та підлітків з ДЦП, значну роль відіграє хронічний руховий дефіцит і негармонійне сімейне виховання. Використані методи психологічної корекції емоційних порушень (казкотерапія, тілесно-орієнтована терапія) показали свою ефектівность. Розроблена концепція функціонального діагнозу яка включає три параметри: психодинамічний, соціодинамічний, і екзістенціальнодинамічний. Інтегральна модель функціонального діагнозу дозволяє підібрати комплексні медико-психолого- педагогічні заходи.
В статье рассматривается, актуальная проблема специальной психологии и специальной педагогики
эмоциональные и поведенческие нарушения у детей и подростков с детским церебральным параличем . Подчеркивается,что среди эмоциональних нарушений у детей и подростков с ДЦП наиболее часто встречаются тревожные и фобические состояния. В группе исследованых детей, значительная часть имела уровень эмоциональных нарушений доходящих до степени невротических состояний . Авторы подчеркивают, что в формировании социально- психологической дезадаптации у детей и подростков з ДЦП , значительную роль играет хронический двигательный дефицит и негармоническое семейное воспитание. Использованые методы психологической коррекции эмоциональных нарушений( сказкотерапия , телесно-ориентированая терапия ) показали свою эффективность . Разработана концепция функционального диагноза которая включает три параметра : психодинамический, социодинамический , и экзистенциальнодинамический . Интегральная модель функционального диагноза позволяет подобрать комплексные медико-психолого- педагогические мероприятия .
The article explores the actual problem of special psychology and special education, and emotional/behavioral disorders in
children and adolescents with cerebral palsy. It is emphasized that among the emotional disorders in children and adolescents with
cerebral palsy frequent anxiety and phobic state. Children had a significant portion of the level of emotional disturbances reaching
the degree of neurotic states. The authors emphasize that in the formation of social and psychological maladjustment in children and adolescents with cerebral palsy, plays a significant role chronic motor deficit and non-harmonic family education. Using the methods of psychological correction of emotional disturbances (body-orientation therapy) have shown their effectiveness. Designed by the concept of functional diagnosis which includes three parameters: psychodynamic, social dynamics and existential dynamics. The integrated model allows you to choose the functional diagnosis of complex medical and psycho-pedagogical actions.