Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сучасні тенденції розвитку психотерапії емоційних та поведінкових порушень у дітей та підлітків

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дем'яненко, Б. Т.
dc.date.accessioned 2017-11-10T15:20:46Z
dc.date.available 2017-11-10T15:20:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Дем'яненко, Б. Т. Сучасні тенденції розвитку психотерапії емоційних та поведінкових порушень у дітей та підлітків / Б. Т. Дем'яненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 165-170. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16454
dc.description.abstract У статті розглядається, в рамках різних напрямків психотерапії (психодинамічного, когнітивно-поведінкового, екзистенційного-гуманістичного) сучасні тенденції психотерапії психічних порушень у дітей та підлітків. Особлива роль відводиться психодинамічному напрямку, зокрема теорії об’єктних відносин (М. Клайн, Д. Віннікот, Р. Фейнберг, Г. Гантріп). У теорії об’єктних відносин ключове значення приділяється раннім відносинам «мати-дитя», що є основою подальшого особистісного розвитку. В аналізі структури психічної індивідуальності надається важливе значення перехідної області (у розумінні Д.Віннікотта), що грає особливу роль у психологічному розвитку та формуванні психологічних проблем. У цій області, в якості етапів розвитку, особливо виділяється роль наступних утворень: комплексів, внутрішньої системи відносин , і особистісних ресурсів. Детально аналізуються механізми психологічного захисту де проводяться анології між базисними механізмами захисту та первинними об'єктними відносинами і периферичними механізмами захисту та основними механізмами захисту в ортодоксальному психоаналізі. Акцентується увага на особливостях психотерапії психічних порушень у дітей та підлітків та підкреслюється значення інтегрального підходу. Виділяються параметри функціонального діагнозу (психодинамічний, соціодинамічний і екзістенціальнодинамічний) що дозволяє проводити адекватну комплексну медико-психолого-педагогічну корекцію. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается, в рамках различных направлений психотерапии (психодинамического, когнитивно- поведенческого, экзистенциального-гуманистического) современые тенденции психотерапии психических нарушений у детей и подростков. Особая роль отводится психодинамическому направлению, в частности теории объектных отношений (М.Клайн, Д.Винникот, Р.Фейнберг, Г.Гантрип). В теории объектных отношений, ключевое значение уделяется ранним отношениям «мать-дитя», являющиеся основой дальнейшего личностного развития. В анализе структуры психической индивидуальности придается особое значение переходной области (в понимании Д.Винникотта), играющей важную роль в психологическом развитии и формировании психологических проблем. В этой области, в качестве этапов развития, выделяется роль следующих образований: комплексов, внутренней системы отношений, и личностных ресурсов. Подробно анализируются механизмы психологической защиты где проводятся аналогии между базисными механизмами защиты и первичными объектными отношениями, а так же между периферическими механизмами защиты и основными механизмами защиты в ортодоксальном психоанализе. Акцентируется внимание на особенностях психотерапии психических нарушений у детей и подростков и подчѐркивается значение интегрального подхода. Выделенные параметры функционального диагноза (психодинамический, социодинамический и экзистенциальнодинамический) позволяют проводить адекватную, комплексную медико-психолого-педагогическую коррекцию. ua
dc.description.abstract The article focused on the role of different factors, such as psychodynamical, sociodynamycal or existiodynamical, in formation of children’s and teenagers emotional and behavioral problems, from the point of different theories of personalІдy. Much attention was paid to the theory of objective relations, which is focused on key-essential of ―child-mother‖ early relations; the last is recognized as the foundation for personally development. Ід was shown, during the psychological individually structure analysis, that so called ―transition space‖ (following D.Winnicot) pays a key role in psychological development and in formation of psychological deviations. Within this ―transition space‖ role of next constructions are specially underlined as evolutional steps: complexes, systems of internal relations and personal resources. In complexes’ structure were stressed by author. This structural parameters of the functional diagnosis (psichodynamical, sociodynamical and existiantdynamical) allows to provide an adequate, complex medicalpsichological correction. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject діти та підлітки ua
dc.subject емоційні ua
dc.subject поведінкові проблеми ua
dc.subject функціональний діагноз ua
dc.subject комплексна медико- психологічно-педагогічна корекція ua
dc.subject психолого-педагогічна корекція ua
dc.subject дети и подростки ua
dc.subject эмоциональные ua
dc.subject поведенческие проблемы ua
dc.subject механизмы психологической защиты ua
dc.subject переходная область ua
dc.subject функциональный диагноз ua
dc.subject комплексная медико- психолого-педагогическая коррекция ua
dc.subject children and teenagers ua
dc.subject emotional ua
dc.subject behavioral problems ua
dc.subject functional diagnosis ua
dc.subject complex medical-psichological correction ua
dc.subject complex medical-psichological correction ua
dc.subject medical-psichological correction ua
dc.subject.classification 159.9 ua
dc.title Сучасні тенденції розвитку психотерапії емоційних та поведінкових порушень у дітей та підлітків ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу