Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості комунікативного розвитку дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марченко, І. С.
dc.contributor.author Дудка, О. О.
dc.date.accessioned 2017-11-09T10:27:25Z
dc.date.available 2017-11-09T10:27:25Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Марченко, І. С. Особливості комунікативного розвитку дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення / І. С. Марченко, О. О. Дудка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 60-66. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16409
dc.description.abstract У статті піднімається проблема комунікативного розвитку дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІ рівня. Здійснено огляд сучасних наукових досягнень у галузі комунікації цієї категорії дітей, визначена актуальність подальших досліджень. Поставлені основні завдання та подана авторська методика визначення особливостей комунікативних умінь дітей із загальним недорозвинення мовлення. Вона передбачає три послідовні етапи, які спрямовані на виявлення у дітей невербальних (фонаційних, оптико–кінетичних, тактильних і просторово-часових) і доступних вербальних засобів комунікації, вміння ними користуватися у взаємодії із дорослими й однолітками, визначення рівня сформованості комунікативного розвитку на основі цілеспрямованого спостереження та в процесі виконання експериментальних завдань дитиною. Представлені параметри оцінки комунікативної поведінки дітей середнього дошкільного згідно вікової норми. Поданий аналіз результатів представленого дослідження у відповідності до оцінних критеріїв. Описано диференціальні особливості розвитку комунікації зазначеної категорії дітей. ua
dc.description.abstract В статье поднимается проблема коммуникативного развития детей среднего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи. Осуществлен анализ современных научных достижений в области коммуникации этой категории детей, определена актуальность дальнейших исследований. Поставлены основные задания и предоставлена авторская методика обследования и определения особенностей коммуникативных детей с общим недоразвитием речи. Она предполагает три последовательных этапа, которые направлены на определение у детей невербальных (фонационных, оптико-кинестетичных, тактильных и пространственно-временных) и вербальных средств коммуникации, умение ими пользоваться во взаимодействии со сверстниками и взрослыми близкого окружения, определения уровня сформированности коммуникативного развития на основе целенаправленного наблюдения и в процессе выполнения диагностических заданий методики. Представлены параметры оценки коммуникативного поведения детей среднего дошкольного возраста в соответствии с возрастною нормою. Представлен анализ результатов данного исследования в соответствии с оценочными критериями. Описаны дифференциальные особенности развития коммуникации исследуемой категории детей. ua
dc.description.abstract The article covers the problem of communicative development of average preschool age children of with general underdevelopment of speech. The analysis of modern scientific achievements in the field of communication of this category of children is represented. The relevance of further research and its basic tasks are determined. The author's technique of examination and determination of the communication features of children with the general underdevelopment of speech is represented. This technique includes three consecutive steps. They aim of this technique is identification non-verbal (phonation, optical kinesthetic, tactile and spatial-temporal means) and verbal means of children’s communication and the ability to use them in interaction with peers and adults of inner circle. The level communicative development is determined on the basis of targeted observation and during the execution diagnostic technique tasks. The parameters of evaluation of average preschool age children’s communicative behaviour in accordance with the age norm are represented. The analysis of the results of this research in accordance with the evaluation criteria is proposed. Differential features of communication development of this category of children are described. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject діти із загальним недорозвиненням мовлення ua
dc.subject середній дошкільний вік ua
dc.subject комунікативний розвиток ua
dc.subject методика дослідження ua
dc.subject дети с общим недоразвитием речи ua
dc.subject средний дошкольный возраст ua
dc.subject коммуникативное развитие ua
dc.subject методика исследования ua
dc.subject children with general speech underdevelopment ua
dc.subject the average preschool age ua
dc.subject communicative development ua
dc.subject research methodology ua
dc.subject.classification 376 ua
dc.title Особливості комунікативного розвитку дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу