Важливість вивчення проблеми
становлення духовності молоді в епоху
сучасного прогресу обумовлена
необхідністю формування нового способу
мислення та відвернення глобальних криз
людства. Існує
проблема створення універсальної освітньої
парадигми з урахуванням викликівінформаційно-високотехнологічного
прогресу, який вимагає формування нової
педагогіки – ноосферної космічно-орієнтованої, на основі якої здійсниться
перехід від людини розумної до людини
високодуховної (божественної).
Проблему освітніх стратегій
формування духовності молоді в дусі
сучасної епохи досліджували
В. Андрущенко, Т. Андрущенко, О .Базалук,
Г. Берегова, Б. Гершунський, Л. Губерський,
О. Кивлюк, Д. Свириденко та ряд інших.
Постановка завдання. Стаття
присвячена виявленню освітніх стратегій
щодо формування духовності молоді та
необхідністю впровадження в навчально-
виховний процес ноосферної космічно-
орієнтованої педагогіки, яка б відповідала
сучасній епосі.
Традиційні освітні цілі формування
духовності потребують нового
переосмислення, оскільки змінилися
природні, суспільні та духовні умови
життя. Показана недостатність
філософсько-педагогічних парадигм щодо нових механізмів розвитку культури,
поведінки, духовності та відповідальності
молоді в час стрімкого зростання
інформаційно-високотехнологічного
прогресу – або відбудеться ноосферний
космічно-орієнтований прорив у
становленні повноцінної високодуховної
особистості з перспективами розвитку
людства, його духовним і суспільним
оновленням або ж суспільство так і не
зможе розв’язати глобальні кризи
сучасності й уникнути можливих
планетарно-космічних катастроф у
майбутньому. Обґрунтована сутність
ноосферної космічно-орієнтованої
педагогіки, яка повинна базуватися на
процесах навчання, виховання і розвитку
підростаючих поколінь в дусі
антропокосмізму й високої духовності та
покликана формувати всеохоплюючий
ідеальний образ людини майбутнього.
Доведено, що у філософії
освіти відповідні дослідження і його
результати використовуються для
отримання актуальної інформації про
закономірності й організацію навчально-
виховної роботи, тому у справі формування
фундаментальних складових високої
духовності молоді актуальним завданням
стає створення оновленої педагогіки, яка
повинна мати ноосферне космічно-
орієнтоване спрямування з метою
розв’язання проблем, які виникли в
результаті функціонування інформаційно-
високотехнологічного прогресу.
Urgency of the research. The
importance of studying the problem of
becoming spirituality of youth during an epoch
of modern progress is caused by necessity
formation of a new way of thinking and
avoidance of global crises of mankind.
Target setting. The problem of creation
of a universal educational paradigm in view of
calls of information-highlytechnological
progress which demands formation of new
pedagogics – a noosphere space-focused on
the basis of which transition from the person
reasonable will be carried out to the person
highlyspiritual (divine).
Actual scientific researches and issues
analysis. The problem of educational strategy
of formation of spirituality of youth in spirit of
a modern epoch V. Andrushchenko,
T. Andrushchenko, O. Bazaluk, G. Beregova.,
B. Gershunsky, L. Gubersky, O. Kivljuk,
D. Sviridenko and others.
The research objective. The article
reveals the educational strategy concerning
formation spirituality of youth and necessity of
introduction for teaching and educational
process noosphere space-focused pedagogics
which would answer a modern epoch.
The statement of basic materials.
The traditional educational purposes of
formation of spirituality require new
reconsideration as natural, public and
spiritual conditions of a life have changed.
Insufficiency of philosophical-pedagogical
paradigms concerning new mechanisms of development of culture, behaviour, spirituality
and the responsibility of youth during prompt
growth of information-highly technological
progress is shown – or takes place noosphere
the space-focused break in becoming high-
grade it is highspiritual person with prospects
of development of mankind, to its spiritual and
public updatings or the society and cannot
solve global crises of the present and avoid
possible planetary-space accidents in the
future. The proved essence noosphere the
space-focused pedagogics which should be
based on processes of training, education and
developments of rising generations in spirit
anthropocosmism and high spirituality and is
called to form a comprehensive ideal image of
the person of the future.
Conclusions. It is proved, that in
philosophy of formation corresponding
researches and its results are used for
reception of the actual information on laws
and the organization of teaching and
educational work, therefore in business of
formation fundamental compound high
spirituality of youth actual problem becomes
creation of the updated pedagogics which
should have a noosphere the space-focused
direction with the purpose of the decision of
problems which have resulted from functioning
information-highlytechnological progress.