Неформальна безперервна освіта, на наш погляд, формується на основі уявлень людини про ймовірне поле своєї професійної активності та можливих векторах особистісного просування в цьому полі, або ж як складової саморозвитку, чи то самоосвіти в межах самореалізації та підвищення самооцінки, або ж підняття власного статусу, іміджу тощо. Межі цього поля з одного боку визначаються рівнем розвитку відповідної науки, яка є теоретико-методологічною основою професійної діяльності та відповідним інноваційним досвідом, а з іншого – можливостями, схильностями, здібностями, аксіологічною та мотиваційно-вольовою складовою, характером особистості. Безперервна освіта не повинна слугувати лише постійному професійно-компетентнісному зростанню особистості з одного боку, і ти більше, не може бути переведеною з класичної в статус «хоббі», або ж «захоплення» – з концепції lifelong learning не вичерпує всіх
питань, які виникають перед людиною в
умовах глобалізаційних змін та викликів
сучасності, а є лише однією з складових
стратегічного завдання освіти як
мультикультурного процесу розвитку
особистості в високодуховній,
технологічно розвиненій цивілізації.
Non-formal continuous education, in our view, is formed on the basis of a person`s beliefs about the likely field of their professional activity and possible vectors of personal development in this field, or as a component of self-development, either self-education in self-realization and self-esteem increase or raising their own status, image and the like. The boundaries of this field, on the one hand, are determined by the level of development of the relevant science that is a theoretical and methodological basis of professional activities and relevant innovative experiences, and on the other hand – by the opportunities, inclinations, abilities, axiological and motivational and volitional component, character of an individual. Continuous education should not only serve to constant professional and competence growth of a personality on the one hand, and cannot be transferred from classical to the status of a "hobby" or "passion". So, non-formal education in the concept of lifelong learning does not exhaust all
issues that arise before a man under the
conditions of global changes and challenges,
but it is only one of the components of strategic
objectives of education as a multicultural
process of personality development in highly
spiritual, technologically advanced civilization.