ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Коваленко, Ю. Б. | |
dc.date.accessioned | 2017-06-29T11:58:32Z | |
dc.date.available | 2017-06-29T11:58:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Коваленко Ю. Б. Саморозвиток фахівців у галузі інформаційної безпеки у процесі вивчення дисциплін науково-природничого циклу / Ю. Б. Коваленко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : збірник наукових праць / Ред. кол.: Н. В. Гузій (відп. ред.). – Вип. 23 (33). – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – C. 94-97 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14851 | |
dc.description.abstract | У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз формування саморозвитку майбутніх фахівців у галузі інформаційної безпеки, в процесі вивчення дисциплін науково-природничого циклу у ВТНЗ (методика теорії розв’язання винахідницьких завдань). Визначено наукові засади та шляхи психолого-педагогічного забезпечення ефективності цього процесу. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассматривается теоретико-методологический анализ формирования саморазвития будущих специалистов в области информационной безопасности, в процессе изучения дисциплин научно-естественного цикла в ВТУЗ (методы проблемных ситуаций и методика теории решения изобретательских задач). Определены научные основы и пути психолого-педагогического обеспечения эффективности этого процесса. | ua |
dc.description.abstract | The following article presents theoretical and methodological analysis of the conditions of forming future professionals’ selfdevelopment skills related to information security area, in process of studying highest technical institution’s natural science subject cycle (methods of problem situations and inventive objective solution theory method).Defines scientific principles and the ways of psycho-pedagogical provision that ensures the effectiveness of the current process. Current state analysis of natural science subjects in national technical universities has revealed contradiction between fundamental and professional components of the highest technical degree, outlining possible ways of their reduction by: deepening theoretical, methodological and ideological orientation in the sense of fundamental scientific and natural sciences; finding optimal ratio between fundamental theoretical and practical vocational specialist training; distinguishing invariants and installing them on the basis of interdisciplinary connections as hardening grounds of natural science foundation training future professionals in the area of information security; integrity, consistency and functionality increase of the theoretical knowledge and actions; mastering generalized means of algorithmization and design of cognitive and scientific research student activity. It sharpens students’ minds, makes their perception more purposeful, stimulates brain activity and the ability of practical knowledge implementation, since only active thinking process can provide conscious and deep knowledge adoption, turn it into students’ own belief. Information security management specialists must be able to solve those tasks, that are being directly related to all aspects of information protection area. The future professionals preparation process itself is based on mastering modern informational technologies, fundamental and applied scientific subjects, that will allow them to master the construction and principles of modern computer system and network operation, organize digital documentation circulation, administrate computer networks, project information protection and information security management systems etc. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | саморозвиток | ua |
dc.subject | компетентність саморозвитку | ua |
dc.subject | компетентнісний підхід | ua |
dc.subject | саморазвитие | ua |
dc.subject | компетентность саморазвития | ua |
dc.subject | компетентностный подход | ua |
dc.subject | self-development | ua |
dc.subject | self-competence | ua |
dc.subject | competence approach | ua |
dc.subject.classification | 371.2:37.032 | ua |
dc.title | Саморозвиток фахівців у галузі інформаційної безпеки у процесі вивчення дисциплін науково-природничого циклу | ua |
dc.type | Article | ua |