У статті розкрито питання організації гомогенної студентської групи в педагогічному університеті з точки зору дотримання гуманного підходу в умовах інклюзії. Проаналізовано погляди вчених на значення гуманізації вищої освіти на сучасному етапі її розвитку, завдяки чому варто дотримуватися гуманістичного ставлення до студентів з інвалідністю. Доведено, що успішність організації гомогенної групи, в якій навчаються студенти з інвалідністю, залежить від дотримання ряду умов: цілеспрямована робота куратора з групою, організація самоврядування в групі, виховання у фізично здорових студентів толерантного ставлення до студентів з інвалідністю, налагодження міжособистісних контактів у групі, контакту групи з представниками студентського самоуправління факультету, налагодження роботи з батьками студентів.
The article describes organization of a homogenous student group in a pedagogical university in terms of respect for a humane approach under conditions of inclusion. The views of scientists on the importance of the humanization of higher education at the present stage of its development are analyzed together with the necessisity to observe humane approach to students with disabilities. It is proved that the success of the organization of a homogeneous group where students with disabilities are trained depending on a number of conditions: the purposeful work of the tutor with the group; organization of self-management in a group; education in physically healthy students of a tolerant attitude towards students with disabilities; the establishment of interpersonal contacts in the group, the contact of the group with representatives of student self-management of the faculty; work with students' parents.
В статье раскрыты вопросы организации гомогенной студенческой группы в педагогическом университете с точки зрения соблюдения гуманного подхода в условиях инклюзии. Проанализировано взгляды ученых на значение гумманизации высшего образования на современном этапе его развития, вследствие чего необходимо соблюдать гуманный подход к студентам с инвалидностью. Доказано, что успешность организации гомогенной группы, в которой обучаются студенты с инвалидностью, зависит от соблюдения ряда условий: целенаправленная работа куратора с группой; организация самоуправления в группе; воспитание в физически здоровых студентов толерантного отношения к студентам с инвалидностью; налаживание межличностных контактов в группе, контакта группы с представителями студенческого самоуправления факультета; налаживание работы с родителями студентов.