В статті йдеться про ергономічну готовність майбутніх учителів технології до педагогічної діяльності в
умовах сучасної модернізації вищої освіти. Також було охарактеризовано та проаналізовано компоненти ергономічної
готовності майбутніх учителів технології під час проведення занять в ЗНЗ та в позаурочний час.
В статье идет речь о эргономической готовности будущих учителей технологии к педагогической
деятельности в условиях современной модернизации высшего образования. Также были охарактеризованы и
проанализированы компоненты эргономичной готовности будущих учителей технологии при проведении занятий в
ООЗ и во внеурочное время.
The article dealt with an ergonomic willingness of future teachers of technology for teaching activities in the current
modernization of higher education.
Particular attention is paid to the study of the process of successful professional activity that accompanied th ecreation of
ergonomic conditions for the main components of the educational environment that determine the dependence of the effectiveness
of the technology of the future teacher of ergonomic work place organization designed to perform professional tasks .
At tensions paid to the feature soft he professional activity of teacher soft technology that should be prepared for a
successful an defective performance of their professional duties.
The necessity of taking in to account the humanistic idea sin the implementation of ergonomic technology education.
Also describe sand analyzes the ergonomic component sof future technology teachers during lessons in CEI and after
school.