Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Тенденції розробки проблеми підготовки майбутніх учителів до педагогічної просвіти батьків в історії професійної освіти України 20-30-х рр. ХХ ст.

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Довженко, Т. О.
dc.date.accessioned 2017-06-15T09:46:06Z
dc.date.available 2017-06-15T09:46:06Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Довженко Т. О. Тенденції розробки проблеми підготовки майбутніх учителів до педагогічної просвіти батьків в історії професійної освіти України 20-30-х рр. ХХ ст. / Т. О. Довженко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики: збірник наукових праць / Ред. кол.: Н. В. Гузій (відп. ред.). – Вип. 22 (32). – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – С. 67-71 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14652
dc.description.abstract У статті порушуються питання визначення тенденцій розробки проблеми підготовки майбутніх учителів до педагогічної просвіти батьків в історії професійної освіти України 20-30-х рр. ХХ ст. Досить суперечливий період в історії розвитку педагогічної освіти визначено як конструктивний у напрямі підготовки учителів до педагогічної просвіти широких верств населення. Зазначено, що у 20-ті рр. ХХ ст. в Україні вчительські кадри готували педагогічні технікуми, створені на базі учительських семінарій і педкурсів. Розкрито роль інститутів народної освіти, вчительських короткострокових курсів з відривом і без відриву від виробництва (лікнепи), вищих трирічних педагогічних та вечірніх курсів червоних ліквідаторів. Указано, що в роботі цих освітніх інститутів мали місце перші документальні підтвердження про факти підготовки майбутніх педагогів до здійснення педагогічної просвіти населення. Автором зазначено, що у 30-ті рр. ХХ ст. в історії розвитку вітчизняної педагогічної освіти було створено умови для реалізації ідеї здійснення підготовки до педагогічної просвіти дорослих. Таку роботу планомірно проводили на психолого-педагогічних факультетах, де готували викладачів педагогічних дисциплін для педтехнікумів, робітфаків, фабрично-заводських шкіл, дефектологів, працівників з охорони дитинства, інспекторів трудових шкіл. Також практичні навички педагогічного просвітництва учителі отримували під час педагогічної й політехнічної практик. Перспективним напрямом розробки указаної проблеми визначено узагальнення та неупереджена оцінка практичного досвіду педагогів А. Макаренка, С. Шацького, П. Блонського щодо підготовки учителів до здійснення педагогічної просвіти батьків учнів. ua
dc.description.abstract Автор в статье раскрывает тенденции развития вопроса подготовки будущих учителей к педагогической просвещения родителей в истории профессионального образования Украины 20-30-х гг. Отмечено, что в 20-е гг. в Украине учительские кадры готовили педагогические техникумы, созданные на базе учительских семинарий и педагогические курсы. Раскрыта роль институту народного образования, учительских краткосрочных курсов с отрывом и без отрыва от производства (ликбезы), высших трехлетних педагогических и вечерних курсов красных ликвидаторов. Указано, что в работе этих образовательных институтов имели место первые документальные подтверждения о фактах подготовки будущих педагогов к осуществлению педагогической просвещения населения. Автором отмечено, что в 30-е гг. в истории развития отечественного педагогического образования были созданы условия для реализации идеи осуществления подготовки к педагогической просвещения взрослых. Такую работу планомерно проводили на психолого-педагогических факультетах, где готовили преподавателей педагогических дисциплин для педтехникумов, рабфаков, фабрично -заводских школ, дефектологов, работников по охране детства, инспекторов трудовых школ. Также практические навыки педагогического просвещения учителя получали во время педагогической и политехнического практик. ua
dc.description.abstract Tendencies of problem development of prospective teachers’ training for parents’ pedagogical education in the history of professional education of Ukraine in 20-30s of the 20thcentury are raised in the article. Quite a contradictory period in the history of the pedagogical education development is defined as a constructive one in teachers’ training for pedagogical education of wide sections of the population. It is mentioned that in 20s of the 20th century in Ukraine teachers were trained in technical schools that were created on the basis of teacher seminaries and pedagogical courses. The role of public education institutes, teachers short-term on and off-the-job courses (eradication of illiteracy centers), higher three-year pedagogical and evening classes of soviet liquidators of illiteracy was revealed. It is indicated that the first documented proofs of prospective teachers’ training for population pedagogical education were found in the work of educational institutes. The author also mentioned that the conditions for the realization of the idea of carrying out training for adults’ pedagogical education were created in 30s of the 20th century in the history of our country pedagogical education development. Such work was systematically conducted at psychological and pedagogical departments where teachers of pedagogical subjects were trained for pedagogical technical schools, workers' courses, industrial schools, speech pathologists, childhood protection workers, inspectors of labour schools. Teachers had also pedagogical and polytechnic practice where they learned skills of pedagogical education. Generalization and objective estimation of A. Makarenko, S.Shastkii and P. Blonskii’s practical experience concerning teachers’ training for pupils’ parents’ pedagogical education is considered to be a perspective direction for further examination. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject учитель ua
dc.subject педагогічна освіта ua
dc.subject інститут народної освіти ua
dc.subject учитель ua
dc.subject педагогическое образование ua
dc.subject институт народного образования ua
dc.subject teacher ua
dc.subject pedagogical education ua
dc.subject public educational institute ua
dc.subject.classification 378.147:371.13 ua
dc.title Тенденції розробки проблеми підготовки майбутніх учителів до педагогічної просвіти батьків в історії професійної освіти України 20-30-х рр. ХХ ст. ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу