Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток мнемічної діяльності студентів у процесі засвоєння іноземної мови засобами аудіювання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жовнірук, Андрій Іванович
dc.date.accessioned 2017-06-08T07:53:14Z
dc.date.available 2017-06-08T07:53:14Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Жовнірук Андрій Іванович. Розвиток мнемічної діяльності студентів у процесі засвоєння іноземної мови засобами аудіювання : автореферат дис. ... канд. псих. наук : 19.00.07 / А. І. Жовнірук ; наук. кер. Л. М. Ширяєва ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. – 24 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14500
dc.description.abstract Дисертація присвячена вивченню особливостей розвитку мнемічної діяльності студентів у процесі засвоєння іноземної мови засобами аудіювання та виявленню шляхів активізації зазначеного феномена. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення проблеми мнемічної діяльності, емпірично виявлено особливості розвитку процесів мнемічної діяльності студентів у процесі засвоєння іноземної мови, розкрито критерії (здатність сприймати, розуміти і запам’ятовувати іншомовну інформацію на слух; володіння способами логічного та смислового опрацювання іншомовної інформації, сприйнятої на слух; точність вербального кодування та відтворення іншомовної інформації, сприйнятої на слух), показники, рівні (високий, середній, низький) та динаміку розвитку цього феномена у студентів, розроблено модель і доведено її ефективність через активізацію механізмів аудіювання, запропоновано психолого-педагогічні та методичні рекомендації для викладачів іноземної мови з активізації мнемічної діяльності студентів засобами аудіювання. ua
dc.description.abstract Диссертация посвящена изучению особенностей развития мнемической деятельности студентов в процессе усвоения иностранного языка средствами аудирования и выявлению путей активизации указанного феномена. В работе определены теоретические подходы к изучению проблемы мнемической деятельности, эмпирически выявлены особенности развития процессов мнемической деятельности студентов в процессе усвоения иностранного языка, раскрыты критерии (способность воспринимать, понимать и запоминать иностранную информацию на слух; владение способами логической и смысловой обработки иностранной информации, воспринятой на слух; точность вербального кодирования и воспроизведения иностранной информации, воспринятой на слух), показатели, уровни (высокий, средний, низкий) и динамика развития этого феномена у студентов, разработана модель и доказана её эффективность через активизацию механизмов аудирования, предложены психолого-педагогические и методические рекомендации для преподавателей иностранного языка по активизации мнемической деятельности студентов средствами аудирования. ua
dc.description.abstract The dissertation is devoted to the theoretical and empirical study of mnemonic activity development of students in the process of learning a foreign language by means of listening comprehension and the ways of the mentioned phenomenon intensification. The research paper reveals the theoretical approaches to the study of mnemonic activity, empirical peculiarities of students’ mnemonic activity in the process of learning a foreign language, criteria (ability to perceive, understand and memorize foreign language information perceived aurally; skills in logical and semantic processing of foreign language information perceived aurally; accuracy of verbal encoding and reproduction of foreign language information perceived aurally), indicators, levels (high, medium, low) and the dynamics of this phenomenon among students are identified, the model for the development of mnemonic activity is implemented, its effectiveness is proved through activation of listening comprehension mechanisms (the mechanism of language and motor analyzers stimulation, the sound mechanism of lasting message adjustment, the mechanism of adaptation of the listener regarding an audiotext, the mechanism of speech chain segmentation, the mechanism of understanding individual words and predicting their meanings in the context, the mechanism of reasonable analysis of the speech message, the mechanism of abstraction from unfamiliar words, the mechanism of auditory guess), psycho-pedagogical and methodological guidelines (learn the peculiarities of students’mnemonic activity; study the features of listening as a form of speech; investigate listening comprehension in the context of its use for improving the mnemonic activity of students; consider and create conditions in which listening as a kind of verbal activity will be the most effective for achieving the above objective; encourage students to explore the specifics of their mnemonic activity beside the educational process; be in constant searching for ways to develop mnemonic activity of students; demonstrate interest in the success of the students, using words of encouragement and support especially for students whose level of mnemonic activity is low; motivate students to pursue their mnemonic activity improvement after the course completion; develop the students skills of effective work with means of listening comprehension; encourage students to keep a diary of introspection; etc.) for foreign language teachers are offered to enhance mnemonic activity of students by means of listening comprehension. ua
dc.language.iso uk ua
dc.subject мнемічна діяльність ua
dc.subject засоби аудіювання ua
dc.subject іноземна мова ua
dc.subject особливості мнемічної діяльності особистості юнацького віку ua
dc.subject запам’ятовування ua
dc.subject збереження та відтворення інформації ua
dc.subject критерії ua
dc.subject рівні розвитку ua
dc.subject механізми ua
dc.subject шляхи розвитку мнемічної діяльності студентів ua
dc.subject мнемическая деятельность ua
dc.subject средства аудирования ua
dc.subject иностранный язык ua
dc.subject особенности мнемической деятельности личности юношеского возраста ua
dc.subject запоминание ua
dc.subject сохранение и воспроизведение информации ua
dc.subject критерии ua
dc.subject уровни развития ua
dc.subject механизмы ua
dc.subject пути развития мнемической деятельности студентов ua
dc.subject mnemonic activity ua
dc.subject means of listening comprehension ua
dc.subject foreign language ua
dc.subject features of mnemonic activity of preadult age person ua
dc.subject memorizing ua
dc.subject storage and reproduction of information ua
dc.subject criteria ua
dc.subject levels of development ua
dc.subject mechanisms ua
dc.subject ways of development of students’ mnemonic activity ua
dc.subject.classification 159.953.4:[37.016:81’243] ua
dc.title Розвиток мнемічної діяльності студентів у процесі засвоєння іноземної мови засобами аудіювання ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу