Abstract:
У статті на основі аналізу досліджень у галузі дошкільної педагогіки розкрито та
обґрунтовано особливості сприймання і розуміння декоративно-ужиткового мистецтва (ДУМ) дітьми старшого дошкільного віку. З’ясовано, що у них переважає розвиток наочно-образного мислення, а це зумовлює те, що ДУМ доступне для їхнього сприйняття оскільки також наочно-образно відображають життя; у процесі сприймання ДУМ діти зосереджуються на змісті, залишаючи поза увагою виразно-зображувальні засоби; емоційність дітей дає їм можливість перейматися почуттями під час сприймання ДУМ; діти часто звертають увагу на деталі, за якими не бачать головного, оскільки у них недостатньо розвинена здатність до цілісного сприймання художніх образів картини. З’ясовано, що у практиці використання ДУМв роботі з дошкільниками педагог повинен зважати на вікові особливості його сприймання і складність художніх образів цього мистецтва як об’єкта сприймання.