Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ареф'єв, В. Г.
dc.contributor.author Михайлова, Н. Д.
dc.date.accessioned 2017-05-29T09:35:37Z
dc.date.available 2017-05-29T09:35:37Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Ареф'єв В. Г. Модернізація змісту фізичного виховання учнівської молоді / В. Г. Ареф'єв, Н. Д. Михайлова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 275-278 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14282
dc.description.abstract Встановлено об’єктивну необхідність радикальної перебудови змісту уроків фізичної культури. Рекомендовано інноваційні підходи й сучасні педагогічні особистісно-орієнтовані технології щодо організації та методики фізичного виховання школярів. Систематизовано вправи на формування постави, а також рухливих ігор розвивальної спрямованості (на силу, швидкість, швидкісно-силові якості, спритність і витривалість) щодо їх раціонального застосування впродовж навчального року. Представлено технологію диференціації розвивально-оздоровчих навантажень, відповідну до сучасних вимог фізичного стану зростаючого покоління. ua
dc.description.abstract Установлена объективная необходимость радикальной перестройки содержания уроков физической культуры. Рекомендованы инновационные подходы и современные педагогические личностно-ориентированные технологии по организации и методике физического воспитания школьников. Систематизированы упражнения на формирование осанки, а также подвижные игры различной направленности (на силу, скорость, скоростно-силовые качества, ловкость и выносливость) по их рациональному использованию в процессе учебного года. Представлена технология дифференциации оздоровительно-развивающих нагрузок, соответствующая современным требованиям физического состояния подрастающего поколения. ua
dc.description.abstract When considering physical education as a process of meaningful modification of the functional state of a human body, it should be taken into account the biological principles of his life activity which explain the fitness to changing environmental conditions. Changes in the body relevant to external influences occur only when the exposure does not exceed the boundaries of physiological capabilities of regulatory and maintenance systems of the body. Consideration of this property of adaptation is very important for adolescent students, whose chronological age is not the same as biological. Excessive physical exercises may cause intermittent or prolonged disorders in the life activity of the body. However, if duration and frequency of educational exercises do not exceed the appropriate physiological capabilities of adolescents, physical exercises lead to the improvement in regulatory mechanisms and maintenance systems, in particular, adaptive responses become faster. The organism gains the capability to respond to the stronger and long-lasting external influences with adequate reactions. Choice of certain exercises (lessons) make possible to induce through the self-regulation the changes in the body of adolescents relevant to pedagogical tasks. When selecting means all parameters of the influence for which the body reacts have to be taken into account. To increase the functional changes in the body, it is necessary to change the strength of the influence (volume, intensity). This allow to distinguish adaptive, basic and maintenance stages in the health promoting and developing training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject диференційований підхід ua
dc.subject учні ЗНЗ ua
dc.subject дифференцированный подход ua
dc.subject физическое воспитание ua
dc.subject учащиеся ООЗ ua
dc.subject physical education ua
dc.subject differentiated approach ua
dc.subject adolescents ua
dc.title Модернізація змісту фізичного виховання учнівської молоді ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу