У статті розкрито специфіку формування інженерної складової професійної компетентності майбутніх інженерів-педагогів за профілем технологія виробів легкої промисловості. Запропоновано та охарактеризовано педагогічні технології, які можливо використовувати при підготовці майбутніх інженерів-педагогів за профілем технологія виробів легкої промисловості та при їх педагогічній діяльності у професійно-технічному навчальному закладі (ПТНЗ)
В статье раскрыта специфика формирования инженерной составляющей профессиональной компетентности будущих инженеров-педагогов по профилю технология изделий легкой промышленности. Предложены и охарактеризованы педагогические технологии, которые возможно использовать при подготовке будущих инженеров-педагогов по профилю технология изделий легкой промышленности и при их педагогической деятельности в профессионально-техническом училище (ПТУ)
In the article the features of formation of the engineering component of professional competence of future engineers-teachers in profile technology of light industry products. In this process, you must consider the future professional activity, carried out by the engineer-teacher at vocational school (vocational and technical). Proposed and described educational technology that can be used in the preparation of future engineers - teachers in profile technology of light industry products and their teaching activities in vocational education. Discussed in the article pedagogical technologies have proven effective at all levels of professional training of future engineers-teachers in profile technology of light industry products, and are designed to ensure the success of professional activity of graduates in the new socio-economic conditions