Статья посвящена исследованию отношения студентов непрофильных высших учебных заведений к различным
аспектам занятий физическими упражнениями и к последействию физических нагрузок. Сделана попытка выявить
гендерные различия в восприятии студентами их взаимоотношений с индивидуальной физической активностью.
Представлены и проанализированы результаты ответов на пять вопросов касающихся сферы индивидуальной физической
активности студентов. Дополнены сведения о наличии фактора «лени» в контексте влияния на мотивацию студентов к
регулярным занятиям физическими упражнениями. Выявлено наличие амбивалентности в отношении студентов к
индивидуальной двигательной активности.
Стаття присвячена дослідженню ставлення студентів непрофільних
вищих навчальних закладів до різних аспектів занять фізичними вправами та до наслідку фізичних навантажень. Зроблена
спроба виявити гендерні відмінності у сприйнятті студентами їх взаємовідносин із особистою фізичною активністю.
Наведені та проаналізовані результати відповідей на п’ять запитань, які стосуються індивідуальної фізичної активності
студентів. Доповнені відмінності щодо наявності фактора «ліні» у контексті впливу на мотивацію студентів до регулярних
занять фізичними вправами. Виявлено наявність амбівалентності у ставленні студентів до індивідуальної рухової
активності.
The folded realities of постиндустриального [postindustrial] society, conducing to not mobile character lives of
man, compel with the special attention to study the questions of forming of steady motivation to engaging in physical exercises in the
context of individual prospects of vital functions. The article is sanctified to research of relation of students of unprofile higher educational
establishments to the different aspects of engaging in physical exercises and to the afteraction of physical activities. Attitude of students
toward different family depends physical efforts on a number of variable options that is studied not enough and taken not enough into
account in the pedagogical process of P.E. Given it a shoot to educe gender distinctions in perception by the students of their mutual
relations with individual physical activity. The results of answers are presented and analysed for five questions of touching the sphere of
individual physical activity of students. Priorities are certain in motivation of students to the regular engaging in physical exercises.
Complemented taking about the presence of factor of "laziness", in the context of possible influence of this factor on motivation of
students to the regular engaging in physical exercises. The presence of амбивалентности [ambivalence] is educed in perception and relation of
students to individual motive activity.