Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Соціально психологічні складові іміджу спортивного тренера як суб’єкта спортивної діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петровська, Т.
dc.contributor.author Малиновський, А.
dc.date.accessioned 2017-05-22T13:37:26Z
dc.date.available 2017-05-22T13:37:26Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Петровська Т. Соціально психологічні складові іміджу спортивного тренера як суб’єкта спортивної діяльності / Т. Петровська, А. Малиновський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : [зб. наук. праць] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 4 (74). - C. 74-77 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14190
dc.description.abstract Сучасний погляд на тренувальний процес передбачає не тільки аналіз процесу впливу тренера на спортсмена і результати змагальної діяльності, але і певний інтерес до особистості того хто керує цим процесом, тобто тренера. Імідж великою мірою визначає ефективність тренера. Ряд авторів підкреслюють важливість проблеми формування ефективного іміджу (образу) тренера, тобто дієвого, який реально сприяє підвищенню результативності змагальної діяльності спортсменів. На сьогодні проблема іміджу спортивного тренера залишається не достатньо вивченою. Мета. Теоретичний аналіз проблеми впливу іміджу тренера на результативність спортивної діяльності; теоретичне обґрунтування соціальних і психологічних складових іміджу спортивного тренера. Результати. Приналежність до спортивної команди та роль тренера в ній для досягнення високого спортивного результату є категоріальною цінністю для спортсменів. Образ тренера впливає на якість та зміст взаємодії та формується через форми міжособистісного відображення: конкретно-почуттєвого відображення (зовнішній вигляд), узагальненого відображення (поняття), афективного відображення (відношення), конкретно-інструментального (діяльність). Структура іміджу включає когнітивну, афективну та поведінкову складову особистості носія іміджу, яка має своє емоційне забарвлення та оціночне ставлення у суб’єкта сприйняття. Висновки. Імідж тренера може розглядатись як фактор підвищення ефективності групової взаємодії в тому випадку якщо актуальний професійний імідж співпадає з очікуваним та ідентифікується з груповим успіхом та задоволеністю потреб спортсменів. ua
dc.description.abstract Современный взгляд на тренировочный процесс предполагает не только анализ процесса влияния тренера на спортсмена, но и определенный интерес к личности тренера. Имидж во многом определяет эффективность тренера. Ряд авторов подчеркивают важность проблемы формирования действенного, эффективного имиджа тренера, способствующего повышению результативности соревновательной деятельности спортсменов. На сегодня проблема имиджа спортивного тренера остается недостаточно изученной. Цель. Теоретический анализ проблемы влияния имиджа тренера на результативность спортивной деятельности; теоретическое обоснование социальных и психологических составляющих имиджа спортивного тренера. Результаты. Принадлежность к спортивной команде и роль тренера в ней для достижения высокого спортивного результата является категориальной ценностью для спортсменов. Образ тренера влияет на качество и содержание взаимодействия и формируется через формы межличностного отражения: конкретно-чувственного отражения (внешний вид), обобщенного отражения (понятие), аффективного отражения (отношения), конкретно-инструментального (деятельность). Структура имиджа включает когнитивную, аффективную и поведенческую составляющую личности носителя имиджа. Заключение. Имидж успешного тренера можно рассматривать как эмоционально окрашенный психический образ- представление, который в восприятии спортсменов идентифицируется с групповым и персональным спортивным успехом, с удовлетворением потребностей, и который способен побудить к повышению результативности действий спортсменов. ua
dc.description.abstract The modern view of the training process involves not only the analysis of the influence of the coach to athlete, but also a certain interest in the coach's personality. Image largely determines the effectiveness of a coach. Some authors emphasize the importance of the problem of forming an effective, efficient image of a coach that helps to improve the performance of competitive activities of athletes. At present, the problem of the image of a sports coach remains understudied. Objective. A theoretical analysis of the problem of the influence coach image on the effectiveness of sports activities; theoretical basis of social and psychological components of the image of a sports coach. Results. Belonging in a sports team and the role of the coach in it for achievement of high sports result is a categorical value for athletes. The image of a coach influences the quality and content of the communication and is formed through a form of interpersonal reflection: reflection sensory (appearance), generalized reflection (the concept), the reflection of affective (attitude), the concrete tool (activities). Image structure includes cognitive, affective and behavioral component of the coach personality. Conclusion. The image of a successful coach can be seen as emotionally charged mental image, which in the perception of athletes is identified with the group and solo sports success, and which is able to induce an increase in the effectiveness of athletes action. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject міжособистісна взаємодія ua
dc.subject імідж тренера ua
dc.subject психологічна структура іміджу ua
dc.subject межличностное взаимодействие ua
dc.subject имидж тренера ua
dc.subject психологическая структура имиджа ua
dc.subject interpersonal interaction ua
dc.subject the image of a coach ua
dc.subject the image of a coach, a psychological structure of the image ua
dc.title Соціально психологічні складові іміджу спортивного тренера як суб’єкта спортивної діяльності ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу