У статті розкрито особливості впровадження та експериментальної перевірки методики формування вмінь самостійної роботи з підручником у процесі навчання фізичної географії учнів 6-8 класів. Обґрунтовано, що самостійна робота з підручником географії – провідний спосіб здобуття предметних компетенцій школярів, інструмент організації їх самоосвіти. Досліджено практику і узагальнено досвід щодо педагогічних умов формування вмінь самостійної роботи з підручником. За допомогою статистичних методів, що використовуються у педагогічних дослідженнях, автор інтерпретує результати експерименту, проведеного в умовах реального навчального процесу з географії в основній школі.
The article reveals peculiarities of implementation and experimental verification of methodology of
secondary pupils’ skills formation for independent work with the textbook in the process of studying physical
geography. It is proved that the individual work with the geography textbook is the leading method of gaining
subject competences by pupils, their self-education instrument. The experience concerning the conditions
of pupils’ skills formation for independent work with the textbook is explored and summarized. The
author interprets the results of an experiment conducted in a real geography educational process at the
basic school with the help of statistical methods used in pedagogical research.