Проведено анкетування викладачів вищих навчальних закладів України напряму підгoтoвки «Здоров’я
людини» та «Фізична реабілітація». Визначено, що більшість з них не задоволена рівнем підготовки майбутніх
фахівців з фізичної реабілітації, не задоволені наявною науково-методичною літературою, що забезпечую підготовку
фахівців до професійної діяльності. Встановлено, що підготовка майбутніх фахівців з фізичної реабілітації потребує
впровадження різних форм навчання з метою підвищення якості цієї підготовки.
Проведено анкетирование преподавателей высших учебных заведений Украины направления подготовки «Здоровье
человека» и «Физическая реабилитация». Определено, что большинство из них не довольна уровнем подготовки
будущих специалистов по физической реабилитации, не удовлетворены имеющейся научно-методической
литературой, что обеспечивает подготовку специалистов к профессиональной деятельности. Установлено, что
подготовка будущих специалистов по физической реабилитации требует внедрения различных форм обучения с
целью повышения качества этой подготовки.
A survey of teachers of higher educational institutions of Ukraine training areas
"Human Health" and "Physical rehabilitation". It was determined that most of them are not happy with the level of training of
future specialists in physical rehabilitation, are not satisfied with the existing scientific and methodical literature, that provides
training for professional work. It was found that the preparation of the future experts in physical rehabilitation requires the
introduction of various forms of training to improve the quality of this training. Requires introduction in the educational process of
innovative educational technologies aimed at comprehensive cultivation of future specialists in physical rehabilitation that will
affect increasing their level of readiness for professional activities in the specialized schools. It is also necessary introduction of
modern information-analytical and computer technology that will measure highly effective training of future specialists in physical
rehabilitation for professional activities in the specialized schools. So one of the fundamental problems of modern pedagogical
science in general and Pedagogics in particular is the study of psycho-pedagogical competence of the teacher as a special
personal and professional phenomenon, providing and efficiency of its professional and educational activities, and its
comprehensive harmonious development. Thus, the flow of thought will be of general (professional competence of the teacher)
to the specific (professional competence teacher university) and partial (psycho-pedagogical competence of the teacher of higher
educational institution).