На підставі аналізу мистецько-літературної спадщини, життєвого шляху українського подвижника, митця, громадського діяча, письменника, кінорежисера О. Довженка виділено структурні компоненти громадянськості (громадянську самосвідомість, гідність, відповідальність, громадянський обов'язок і мужність). Запропоновано модель формування громадянськості молоді. На підгрунті структури громадянськості особистості, відбору та класифікації творів митця громадянської спрямованості, з урахуванням проблем виховання громадянина висвітлено психолого-педагогічні чинники розширення використання громадянських ідей творчої спадщини О. Довженка у практиці виховної роботи сучасної школи. На підставі аналізу мистецько-літературної спадщини, життєвого шляху українського подвижника, митця, громадського діяча, письменника, кінорежисера О. Довженка виділено структурні компоненти громадянськості (громадянську самосвідомість, гідність, відповідальність, громадянський обов'язок і мужність). Запропоновано модель формування громадянськості молоді. На підгрунті структури громадянськості особистості, відбору та класифікації творів митця громадянської спрямованості, з урахуванням проблем виховання громадянина висвітлено психолого-педагогічні чинники розширення використання громадянських ідей творчої спадщини О. Довженка у практиці виховної роботи сучасної школи.
Dissertation is devoted to the consideration of question of forming of young people’s civil values on the material of artistic-literary inheritance of the Ukrainian artist, public man, writer, film director O.P. Dovzhenko.
According to the purpose, tasks of civil education and on the bases of artistic-literary inheritance analysis, vital way of artist, the structural components of civil identity (civil consciousness, civil dignity, civil responsibility, civil debt, civil courage) has been defined by the author, and also the model of forming of young people’s civil identity is offered.
Coming from the structure of civil identity of personality, selection and classification of artist’s works of civil orientation, actualization of problems of citizen education, it is indicated on the psychological-pedagogical factors of expansion of civil ideas usage of creative inheritance of O. Dovzhenko in practice at the educative work of modern school.